230 Volt wint eerste poll SAN NKOTB, ook Hammerfest en Lijm Amsterdam plaatsen zich

07-02-2018 (19:00) - Bureaus

Het was dringen tijdens de laatste dag van de eerste poll SAN New Kids on the Block. 230 Volt  ging uiteindelijk om 17.00 uur definitief met de winst aan de haal. Heel verrassend werden ze in de laatste uren op de hielen gezeten door Hammerfest, dat nipt op de tweede plaats eindigde. Naast Hammerfest heeft ook Lijm Amsterdam zicht geplaatst voor de Long List. Voor drie andere bureaus is ondertussen het grote nagelbijten begonnen. Halen zij het wel of net niet op weg naar de volgende ronde?


De drie bureaus die nog wel een kans maken voor een positie op de Long List, maar daarbij afhankelijk zijn van de resultaten van de tweede en derde poll zijn Activation Heroes, SowiesoHelder en Conversationals


nog 2 enquetes te gaan

De enquetes voor de SAN New Kids on the Block verkiezing vinden drie weken lang in drie clusters plaats op fonkonline. Bureaus worden ad random in één van de drie clusters opgenomen. De drie bureaus met de meeste stemmen in hun poll veroveren een plek op de Longlist. Daarna gaan de bureaus die buiten de top drie van elke ronde de meeste hebben weten te vergaren, door voor een plek op de Longlist van SAN New Kids on the Block. De tweede enquete gaat morgen van start en loopt tot en met 14 februari .
De derde enquete loopt van 15 tot en met 21 februari. Vanaf 8 februari verschijnen op fonkonline wekelijks Whatsapp interviews met bureaudirecteuren van de bureaus die in elke ronde de meeste stemmen hebben vergaard.
 

25 bureaus op Consideration List

Bekijk hier de 25 bureaus die dit jaar op de Consideration List van de SAN New Kids on the Block verkiezing staan. 


White papers en whatsapp interviews

Op 1 maart maken we op fonkonline bekend welke 15 bureaus een plek hebben veroverd op de Longlist van dit jaar. B&BA, FONK en SAN kunnen uit de Considerationlist maximaal 2 bureaus een Wildcard toekennen. De bureaus op de Longlist wordt gevraagd een White Paper in te sturen die wordt doorgestuurd naar de leden van de Hoofdjury. Op 14 maart aanstaande verschijnt een groot overzichtsartikel met alle 15 bureaus van de Longlist in FONK Magazine.

Hoofdjury

De Hoofdjury komt op dinsdag 27 maart bijeen bij B&BA om de inzendingen tegen het licht te houden en te bespreken. Tijdens deze bijeenkomst volgt een stemming waaruit de Shortlist ontstaat met maximaal 6 bureaus. Deze Shortlist wordt gepubliceerd op de SAN website, in FONK Magazine en tegelijkertijd worden de genomineerden ingelicht. De Hoofdjury wordt dit jaar gevormd door:

Onafhankelijke juryvoorzitter: 
•    Guda van Noort, directeur SWOCC / UVA
•    Winnaar voorgaand jaar: 
Tim van der Wiel, Go Spooky
•    Twee externe deskundigen: 
Rob Benjamens, B&BA en Lucy van der Helm, SIRE
•    Twee vanuit vakmedia: 
Nicolette Hulsebos, FONK en Ronald ter Voert, EMERCE
•    Twee SAN bestuursleden: 
Jasper van der BijlPON/VW en Ron Schneider, NS
•    Twee vanuit bureaus: 
Inge Ligthart, Dawn en Robert Volten, MediaMonks.


8 mei 

Op dinsdag 8 mei vindt de jurering plaats waarbij de Shortlist-kandidaten een presentatie geven van maximaal 10 minuten. Zowel de Hoofdjury als de Vakjury (allen adverteerders/SAN-juryleden) jureren in deze cruciale ronde. De weging is 50% Hoofdjury en 50% Vakjury.  


31 mei

De drie finalisten worden op 8 mei gekozen en bekend gemaakt, maar de uiteindelijke winnaar wordt pas bekend bij de uitreiking SAN Accenten in Studio 21 op donderdag 31 mei 2018.

 

Media

Marketing

Economisch