Aandacht voor Duurzaamheid bij Sign & Print Expo 2019

08-03-2019 (14:14) - Bureaus

Bijna de helft van de Nederlanders beaamt het belang dat duurzame of maatschappelijk verantwoordelijke aspecten een belangrijke rol spelen bij de aanschaf van producten en diensten. De duurzaamheidtrends spelen in visuele communicatie ook een steeds belangrijkere rol. Wat zijn de (inter)nationale duurzaamheidtrends in de communicatie-industrie én hoe speelt de grafimedia- en signindustrie in op deze trends? Hoe duurzaam is papier als drager van de gedrukte boodschap?

 
 

Vind antwoord op deze en andere vraagstukken bij de ‘Sustainability Design Suite’ van ELS Nederland én doe nieuwe kennis op tijdens het kenniscongres Print Sustainability 2.0 op woensdag 27 maart in het Expo Theater van Sign & Print Expo in Gorinchem. Het belang van duurzaamheid neemt ook in marketing en media sterk toe. Steeds vaker nemen corporate bedrijven duurzaamheidscriteria op in hun briefings naar bureaus. Eind verleden jaar is een internationale ‘Sustainability Design Standard’ voor gedrukte communicatie in de Nederland geïntroduceerd door ELS Nederland. Denk jij dat je ‘duurzaam’ bezig bent? Kom langs in de Sustainability Design Suite en bekijk de  case die hier wordt uitgelicht.
 

Kenniscongres Print sustainability 2.0 

Wat betekenen de ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid voor marketeers, brand-owners, grafische ontwerpers en reclamebureaus? Een aantal experts uit diverse vakgebieden beantwoorden deze vraag op het kenniscongres ‘Print sustainability 2.0’ tijdens de Sign & Print Expo 2019 op woensdag 27 maart 2019 in Gorinchem. Nadien kunnen belangstellenden op de ELS Sustainability Design Suite (Stand F141) toelichting krijgen aan de hand van interessante case studies.
 

Hoogwaardig kennisprogramma

Het programma trapt direct af met een keynote sessie van Marga Hoek, auteur van The Trillion Dollar Shift (Axiom Business Book Award Gold Medal Winner 2018). Marga weet als geen ander de verschillende werelden te verbinden en de omslag naar een duurzame economie en samenleving te versnellen. Erik Kessels, Internationaal Art Director van onder meer de Greenpeace campagne “NIKS”, gaat het hebben over de duurzame merken die vragen om onconventionele prikkels. De internationale sessie van de dag komt van Tuuli Sauren, International Art Director, Design Thinker en Strategist die zich sinds 2008 internationaal inzet voor klimaatveranderingen. Erik Timmermans, Art Director en Voorzitter ELS Print Media, presenteert het instrument om de milieu-impact van print media te meten en te duiden. Hein van Tuijl, directeur EPEA Nederland geeft een uiteenzetting van ‘gezond drukwerk’. Rob Wilders, Managing Partner van HPMG, sluit de dag af waarin hij ingaat op de toekomst van duurzame campagnes op papier.
 
Registreer je gratis via www.signprintexpo.nl
 
 

Media

Marketing

Economisch