Acht digital marketing bureaus bundelen krachten in pan-Europese alliantie

16-10-2017 (21:47) - Bureaus

Acht toonaangevende, onafhankelijke digital marketingbureaus in Europa bundelen de krachten in een internationale alliantie Digital Alliance International (kortweg: Dall Int.). Digital marketing bureau Traffic Builders, tevens één van de initiatiefnemers van de alliantie, vertegenwoordigt de Nederlandse markt binnen de samenwerking. 
 

met medewerking van Google

Dall Int. is een familie van toonaangevende, onafhankelijke digital marketingbureaus en wil een krachtig alternatief bieden voor de traditionele, internationale media holdings. De participerende bureaus behoren tot de top 3% best presterende “Google Premier Partners” in EMEA en formaliseerden het samenwerkingsverband met medewerking van Google op diens Europese hoofdkantoor in Dublin. Naast intensieve samenwerking met en voor internationale opdrachtgevers, heeft de alliantie ook kennisdeling en gezamenlijke productontwikkeling hoog op de agenda staan. 
 

Gezamenlijk hebben de deelnemende bureaus ruim 400 specialisten, ca. 1000 opdrachtgevers en ruim 100 jaar ervaring met digital marketing, analytics en marketing automation in zowel B2B als B2C branches door heel Europa. Vandaag de dag biedt alliantie lokale digital expertise in de Nordics, Nederland, België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Polen en Oost- en Centraal-Europa.  
 

“We hebben een zeer sterke alliantie gevormd waarmee we internationale opdrachtgevers verzekeren van de beste lokale kennis en expertise, verzorgt door toonaangevende digital marketingbureaus. Met ruim 400 lokale specialisten en meer dan 50 verschillende certificeringen verspreid over 10 Europese markten, dekt de alliantie letterlijk elke expertise binnen het digital marketing & sales landschap anno nu”, aldus Allan Jørgensen, voorzitter van Dall Int.
 

centrale aansturing en lokale uitvoering 

Mede ininitiatiefnemer Wolter Tjeenk Willink, oprichter van Traffic Builders: “De markt vraagt om een solide, transparant en onafhankelijk alternatief voor de traditionele media holding bedrijven, zo merkten wij bij onze grotere opdrachtgevers. Daarnaast zien ook steeds meer opdrachtgevers in het midden- en grotere segment van het MKB mogelijkheden buiten Nederland. Als je ambitie is om vanuit Nederland de internationale markt te veroveren, vraagt dat om centrale aansturing en lokale uitvoering van internationale digital marketing activiteiten. Door deze alliantie zijn we beter dan ooit in staat om opdrachtgevers hierin te voorzien. De eerste internationale successen in nauwe samenwerking met andere Dall bureaus zijn inmiddels al geboekt.”  
 

Nog voor het einde van het jaar wordt volledige dekking van Europa verwacht door een netwerk van geselecteerde, onafhankelijke digital marketingbureaus verwacht. De ambities reiken uiteindelijk ook tot buiten Europa.

Media

Marketing

Economisch