Activation Heroes neemt de lead in eerste poll New Kids on the Block

04-02-2018 (17:42) - Bureaus

In de eerste poll neemt na drie dagen stemmen. Actvation Heroes het stokje over van  Digital Captains voor een plek op de Longlist van de SAN New Kids on the Block. Naast  SowiesoHelder speelt ook Lijm Amsterdam zich in beeld voor een positie op de Longlist. In de eerste ronde kan er gestemd worden tot en met 7 februari 17.00 uur. 


25 bureaus op Consideration List

Bekijk hier de 25 bureaus die dit jaar op de Consideration List van de SAN New Kids on the Block verkiezing staan. 


3 enquetes

De enquetes voor de SAN New Kids on the Block verkiezing vinden drie weken lang in drie clusters plaats op fonkonline. Bureaus worden ad random in één van de drie clusters opgenomen. De drie bureaus met de meeste stemmen in hun poll veroveren een plek op de Longlist. Daarna gaan de bureaus die buiten de top drie van elke ronde de meeste hebben weten te vergaren, door voor een plek op de Longlist van SAN New Kids on the Block. De eerste enquete vindt plaats van 1 tot en met 7 februari. De tweede enquete loopt van 8 februari tot en met 14 februari en de derde enquete loopt van 15 tot en met 21 februari. Vanaf 8 februari verschijnen op fonkonline wekelijks Whatsapp interviews met bureaudirecteuren van de bureaus die in elke ronde de meeste stemmen hebben vergaard.


White papers en whatsapp interviews

Op 1 maart maken we op fonkonline bekend welke 15 bureaus een plek hebben veroverd op de Longlist van dit jaar. B&BA, FONK en SAN kunnen uit de Considerationlist maximaal 2 bureaus een Wildcard toekennen. De bureaus op de Longlist wordt gevraagd een White Paper in te sturen die wordt doorgestuurd naar de leden van de Hoofdjury. Op 14 maart aanstaande verschijnt een groot overzichtsartikel met alle 15 bureaus van de Longlist in FONK Magazine.

Hoofdjury

De Hoofdjury komt op dinsdag 27 maart bijeen bij B&BA om de inzendingen tegen het licht te houden en te bespreken. Tijdens deze bijeenkomst volgt een stemming waaruit de Shortlist ontstaat met maximaal 6 bureaus. Deze Shortlist wordt gepubliceerd op de SAN website, in FONK Magazine en tegelijkertijd worden de genomineerden ingelicht. De Hoofdjury wordt dit jaar gevormd door:

Onafhankelijke juryvoorzitter: 
•    Guda van Noort, directeur SWOCC / UVA
•    Winnaar voorgaand jaar: 
Tim van der Wiel, Go Spooky
•    Twee externe deskundigen: 
Rob Benjamens, B&BA en Lucy van der Helm, SIRE
•    Twee vanuit vakmedia: 
Nicolette Hulsebos, FONK en Ronald ter Voert, EMERCE
•    Twee SAN bestuursleden: 
Jasper van der BijlPON/VW en Ron Schneider, NS
•    Twee vanuit bureaus: 
Inge Ligthart, Dawn en Robert Volten, MediaMonks.


8 mei 

Op dinsdag 8 mei vindt de jurering plaats waarbij de Shortlist-kandidaten een presentatie geven van maximaal 10 minuten. Zowel de Hoofdjury als de Vakjury (allen adverteerders/SAN-juryleden) jureren in deze cruciale ronde. De weging is 50% Hoofdjury en 50% Vakjury.  

31 mei

De drie finalisten worden op 8 mei gekozen en bekend gemaakt, maar de uiteindelijke winnaar wordt pas bekend bij de uitreiking SAN Accenten in Studio 21 op donderdag 31 mei 2018.

 

 

Media

Marketing

Economisch