Barbera Wolfensberger nieuwe onafhankelijke juryvoorzitter SAN ABC Accenten

06-01-2021 (15:18) - Bureaus

Barbera Wolfensberger is de nieuwe, onafhankelijke juryvoorzitter voor de jaarlijks toe te kennen ABC Accenten van de Stichting Adverteerdersjury Nederland | SAN.
 
Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en het Consistent Accent voor de adverteerder die minimaal drie jaar lang zijn of haar merk zeer consistent in de markt heeft gepositioneerd. Haar voorgangers waren respectievelijk Gerlach Cerfontaine (2009-2014) en Jolande Sap (2015-2020).
 
 
Barbera Wolfensberger: “De creatieve industrie is voor Nederland een visitekaartje.  De SAN vormt daarbij een prestigieus podium waarmee we dat visitekaartje ook steeds weer blijven verbeteren en versterken. Als juryvoorzitter van de ABC jury draag ik daar graag mijn steentje aan bij”. Barbera heeft een lange staat van dienst met een hoge reputatie bij o.a. Hema, FHV BBDO, de Telegraaf Mediagroep en was sinds 2014 de voorzitter van de Topsector Creatieve industrie bij het Ministerie van Economische Zaken. En in juli 2017 is zij benoemd tot Directeur-Generaal Cultuur en Media bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW). Zij is in die rol verantwoordelijk voor de directies Erfgoed & Kunsten, Media & Creatieve Industrie, Internationaal Beleid, het Nationaal Archief en de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed.
 

Samenstelling ABC Jury 2020

Naast de twee nieuwe ABC juryleden namens de bvA: Erik van Engelen (voorzitter bvA) en Nicole Freid (vicevoorzitter bvA), bestaat de ABC jury uit: Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders), Ronald Voorn (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente), Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune), Nicolette Hulsebos (FONK), Susanne van Nierop (Adformatie), LéontineAdmiraal (PwC), Yvette Belt-Beekman (KPN) en Ron Schneider (Eneco). Kortom een prachtige verrijking van deze belangrijke jury.
 

Media

Marketing

Economisch