Boomerang Agency organiseert fun-raiser voor Pride Amsterdam

16-07-2018 (09:55) - Bureaus

Het standpunt van Boomerang Agency is helder: ‘Homofobie is bullshit. Net zoals transfobie en alle andere vormen van intolerantie.’ Het Amsterdamse reclamebureau heeft een website gelanceerd waarop duidelijk wordt hoe het idee voor een fundraiser tot stand is gekomen. 


Op de website wordt de intolerantie tegen mensen uit de LGBTQ+ community aangekaart. Daarnaast maakt het bureau zich hard voor de noodzaak van een (gay) Pride in de hoofdstad: ‘Wij geloven dat we een Pride nodig hebben om de wereld te laten zien dat onze stad (en ons land) zich sterk maakt voor de vrijheid om te houden van wie je houdt, en bovenal de vrijheid om volledig jezelf te kunnen zijn.’


high energy mentaliteit

Maartje Weijers, initiator van de actie en brandmanager van het bureau: ‘De Boomerangs zijn voor mij een bijzondere familie die gezamenlijk bergen weet te verzetten, dankzij onze high energy mentaliteit. Ik ben supertrots dat al mijn collega’s onderschrijven dat het belangrijk is dat we ons uitspreken en proberen op deze manier iets bij te dragen. Er zijn talrijke organisaties en mensen die belangrijk werk doen om ook mijn leven fijner te maken en vaak is geld simpelweg de factor die beslist hoe veel projecten gerealiseerd kunnen worden.’


Pride-content in ruil voor een donatie

Het bureau gaat tussen 23 juli en 3 augustus fulltime aan de slag om zoveel mogelijk Pride-gerelateerde content te maken voor bestaande klanten en merken waar het bureau niet werkzaam voor is. In ruil voor deze content vraagt Boomerang Agency een donatie aan het Hardcore Happy Fund. Alle opbrengsten zullen vervolgens worden gedoneerd aan organisaties en / of personen die zich inzetten voor de LGBTQ+ community. Daarnaast ontvangen alle deelnemers aan de actie een informatiepakket over hoe zij een ‘Hardcore Happy Workplace’ kunnen realiseren voor al hun werknemers en uitsluiting en discriminatie tegen kunnen gaan. 

Eindstand

Tijdens de Canal Parade, het hoogtepunt van Pride Amsterdam, zal het opgehaalde bedrag bekend gemaakt worden. Geheel op Boomerang-achtige wijze vat het bureau de actie op haar website samen met: ‘Let’s make Amsterdam Hardcore Happy again.’


Media

Marketing

Economisch