Bosboom en Den Heijer starten B.R.A.I.N. Creatives

14-02-2018 (09:30) - Bureaus

De activatie-creatieven Deborah Bosboom en Tim den Heijer starten per 1 maart 2018 B.R.A.I.N. Creatives. Een start-up voor creatieve reclame, activatie en communicatie, geïnspireerd door gedragswetenschap. 
 

B.R.A.I.N. Creatives staat voor Behavior, Really Awesome Ideas & Nudging. Oftewel: gedrag beïnvloeden met onderscheidende ideeën en subtiele 'zetjes'. Bosboom: "Traditioneel focussen bureaus óf op creativiteit óf op conversie. Wij verbinden die twee. Door slimme wetenschappelijke inzichten als basis te nemen voor creatieve concepten."
 

volgende stap draait om brein en gedrag

Den Heijer: "Natuurlijk werkten we altijd al met inzichten. Maar we leven nu in de gouden tijd van gedrags- en hersenwetenschap. Na tech draait de volgende stap vooruit in ons vak om brein en gedrag. Want recente ontdekkingen zetten vraagtekens bij traditioneel reclamedenken. En bieden heel veel kansen en inspiratie om snel tot effectief creatief werk te komen."
Bosboom: "We zijn er voor opdrachtgevers die graag direct samenwerken met strategisch denkende creatieven. Maar ook voor bureaus die tijdelijk senior creativiteit met een sterke rationale nodig hebben."
Den Heijer: "We richten ons dus niet op één markt of branche, wel op een type uitdaging: mensen op een slimme en creatieve manier in beweging brengen. En ja, ook merken spelen daarin nog steeds een belangrijke rol."


over Deborah Bosboom en Tim den Heijer

Bosboom (Right B.R.A.I.N. / Creative / art direction) en Den Heijer (Left B.R.A.I.N. / Creative strategy & copy) begonnen hun samenwerking bij Ogilvy. Ze waren de afgelopen jaren creative directors bij De Combinatie van Factoren. Ze waren samen 7 keer Esprix jurylid en ontvingen in hun loopbaan diverse prijzen en nominaties, meest recent de Mercur Beste Marketingactie in 2016.
 

Media

Marketing

Economisch