Brand Creatives neemt de leiding in derde poll SAN New Kids on the Block

19-02-2018 (10:22) - Bureaus

Brand Creatives gaat na 2 dagen stemmen aan de leiding in de derde poll SAN New kids on the Block Ook Tosti Creative, Don't Say Nothing en Maak zijn op dit moment volop in de race voor een plek op de Long List. De kaarten in deze derde ronde lzijn dus bepaald nog niet geschud. Doe mee en stem op je favoriete bureau in deze ronde!


In drie weken tijd vinden de enquetes voor de SAN New Kids on the Block verkiezing in drie clusters plaats op fonkonline. Bureaus worden ad random in één van de drie clusters opgenomen. De drie bureaus met de meeste stemmen in hun poll veroveren een plek op de Long List. Daarna gaan de bureaus die buiten de top drie van elke ronde de meeste hebben weten te vergaren door voor een plek op de Long List van SAN New Kids on the Block. De ders, actuele enquete loopt tot en met 21 februari


welke bureaus overleefden de eerste twee polls?

Na sluiting van de tweede ronde kunnen ook  24AM,  Mr. Fox Agency en Phenomenons definitief rekenen op een plaats op de Longlist. Five Secods, FNKE en HIPPR vallen dit jaar definitief buiten de boot. 
In de eerste poll ging 230 Volt uiteindelijk met de winst aan de haal. Heel verrassend werden ze in de laatste uren op de hielen gezeten door Hammerfest, dat nipt op de tweede plaats eindigde. Naast Hammerfest heeft ook Lijm Amsterdam zich geplaatst voor de Long List.


Voor drie bureaus is ondertussen het grote nagelbijten begonnen. De drie bureaus die nog wel een kans maken voor een positie op de Long List, maar daarbij afhankelijk zijn van de resultaten van de derde poll zijn Activation HeroesSowiesoHelder en Conversationals


25 bureaus op Consideration List

Wil je, voor je gaat stemmen in de tweede poll nog even een geheugensteuntje en alle 25 bureaus bekijkn die dit jaar op de Consideration List staan? Bekijk de 25 kanshebbers van dit jaar hier.


White papers 

Op 1 maart maken we op fonkonline bekend welke 15 bureaus een plek hebben veroverd op de Long List van dit jaar. B&BA, FONK en SAN kunnen uit de Consideration List maximaal 2 bureaus een Wildcard toekennen. De bureaus op de Long List wordt gevraagd een White Paper in te sturen die wordt doorgestuurd naar de leden van de Hoofdjury. Op 14 maart aanstaande verschijnt een groot overzichtsartikel met alle 15 bureaus van de Longlist in FONK Magazine.


Hoofdjury

De Hoofdjury komt op dinsdag 27 maart bijeen bij B&BA om de inzendingen tegen het licht te houden en te bespreken. Tijdens deze bijeenkomst volgt een stemming waaruit de Shortlist ontstaat met maximaal 6 bureaus. Deze Shortlist wordt gepubliceerd op de SAN website, in FONK Magazine en tegelijkertijd worden de genomineerden ingelicht. De Hoofdjury wordt dit jaar gevormd door:

Onafhankelijke juryvoorzitter: 
•    Guda van Noort, directeur SWOCC / UVA
•    Winnaar voorgaand jaar: 
Tim van der Wiel, Go Spooky
•    Twee externe deskundigen: 
Rob Benjamens, B&BA en Lucy van der Helm, SIRE
•    Twee vanuit vakmedia: 
Nicolette Hulsebos, FONK en Ronald ter Voert, EMERCE
•    Twee SAN bestuursleden: 
Jasper van der BijlPON/VW en Ron Schneider, NS
•    Twee vanuit bureaus: 
Inge Ligthart, Dawn en Robert Volten, MediaMonks.


8 mei 

Op dinsdag 8 mei vindt de jurering plaats waarbij de Shortlist-kandidaten een presentatie geven van maximaal 10 minuten. Zowel de Hoofdjury als de Vakjury (allen adverteerders/SAN-juryleden) jureren in deze cruciale ronde. De weging is 50% Hoofdjury en 50% Vakjury.  

31 mei

De drie finalisten worden op 8 mei gekozen en bekend gemaakt, maar de uiteindelijke winnaar wordt pas bekend bij de uitreiking SAN Accenten in Studio 21 op donderdag 31 mei 2018.

 


Media

Marketing

Economisch