Brandchef: nieuw Amsterdams branding agency

22-12-2020 (09:51) - Bureaus

Vanaf de grachtengordel in Amsterdam lanceert Typhoon Hospitality zusterbedrijf Brandchef. Brandchef is een branding agency dat zich, net als Typhoon Hospitality, gespecialiseerd heeft in de horeca.
 
"Door de jaren heen ontvingen wij als hospitality marketingbureau al vele aanvragen voor merkconsultancy, branding- en designopdrachten en nu is het tijd om deze opdrachten uit te voeren onder de eigen branding vlag van Brandchef." geeft eigenaresse Rachel Persoon aan. “Met Brandchef en Typhoon zijn we in staat om bedrijven in verschillende fasen van hun levenscyclus te kunnen ondersteunen.”
 
De hospitality branding agency levert een breed scala aan diensten: markt en demografisch onderzoek, merkstrategie, visuele en verbale identiteit, naming, websitedesign, copywriting en ongoing design support.
 

Onderscheidend merkverhaal

De horeca is een actieve industrie – elke week komen er nieuwe concepten bij die voor concurrentie zorgen – die vraagt om een frisse, onderscheidende branding die alle markten en doelgroepen aanspreekt. Het afgelopen jaar, en met name COVID-19, heeft ervoor gezorgd dat die behoefte nog groter is geworden. Het internationale team weet, dankzij de verschillende expertises, succesvolle samenwerkingen aan te gaan met gevarieerde (ex)klanten zoals Nespresso, Baoase Luxury Resort, Hendricks Gin en verschillende restaurants.
 

Van merkstrategie tot design

Brandchef werkt wereldwijd met ondernemingen met een focus op hospitality waaronder hotel- en restaurantgroepen, voedsel- en drankmerken en vastgoedontwikkelaars en -eigenaren. Brandchef kan op verschillende momenten in de levensfase van een bedrijf instappen; van merkontwikkeling tot merk implementen en ongoing design support. Daarnaast is Brandchef bovenal een creatief bureau dat graag mooie dingen maakt en biedt het team gedurende de gehele samenwerking een doorlopende stroom aan merkcreatie en design - van posters en digital invites tot menu’s en social media content. 

Media

Marketing

Economisch