Bureaus blijken bereid te investeren in talentontwikkeling

14-05-2018 (10:48) - Bureaus

Het duurde niet lang. Binnen twee weken zat het 6-daagse Cannes programma van RA*W vol met leergierige, energieke professionals die van hun bureau de kans krijgen om te leren van top sprekers en hun netwerk te ontwikkelen door als groep af te reizen naar de Franse Riviera. Dat veel werkgevers dit jaar bereid zijn te investeren in de ontwikkeling van hun talenten, ziet RA*W als een mooi antwoord op de initiatieven die het bestuur onderneemt. 

 
 
De RA*W Cannes Summer Course bestaat uit verschillende deelprogramma’s die zijn ingedeeld op interesses en specialismen. Hoewel de groep ook dit jaar zeer divers is, blijkt Strategy & Trends het meest populaire deelprogramma van de course. “Diversiteit in vakgebieden van de deelnemers was voor RA*W een streven. De groep bestaat uit ambitieuze jonge talenten die van hun bureau de kans krijgen in Cannes te gaan leren, daar hoort voor ons zeker ook verkenning van andere vakgebieden bij. Disciplines vloeien steeds meer in elkaar over, bureaus en publishers gaan steeds vaker op elkaars stoel zitten en wij weten dat onze community enorm nieuwsgierig is. Daarom zorgen we er voor dat er ook plenaire momenten zijn dat we specifieke disciplines onder de loep nemen", zegt Sophie Benink, bestuurslid van RA*W. 
 

exclusieve sessies

Naast de deelprogramma’s biedt de course ook exclusieve sessies met sprekers uit de (internationale) top van de industrie. De eerste bevestigde speakers zijn Gijs Determeijer, partner bij Halal, en Daniel Diez, EVP en Global CMO bij R/GA. RA*W zet haar brede netwerk in om te zorgen dat de groep talenten gedurende de week naast hun eigen planning ook kennismaken met de andere deelprogramma’s door deze gezamenlijke sessies. Linda Mertens, Events Program Manager bij The Next Web, onderstreept het belang van RA*W’s eigen programmering. “De waarde van Cannes zit ‘m het meest in persoonlijke ontmoetingen met industry leaders die je normaal gesproken niet zomaar tegenkomt, maar wel op La Croisette. Voor RA*W heeft de nadruk altijd op inhoud gelegen en de eigen programmering is daar het beste voorbeeld van. De afgelopen jaren heeft Cannes zich ontwikkeld tot een samensmelting van disciplines binnen én rondom de reclame industrie. Met de verticals en private speakers die dat representeren, biedt RA*W een programma met diepgang en thema’s die nu van belang zijn voor jonge professionals.”
 

dwarsdoorsnede

De deelnemerslijst is een dwarsdoorsnede van de creatieve industrie. Deelnemers zijn werkzaam bij zowel reclamebureaus, mediabureaus, video productiehuizen als mediabureaus. De volledige lijst met deelnemende bureaus: 180Kingsday, Achtung, Anyone?, Boomerang Agency, Branddeli, DEPT, Eyeforce, Initiative Tomorrow, Isobar, J. Walter Thompson, Kraftwerk, OMD, TBWA\NEBOKO, The Valley en XXS. Werkgevers kunnen hun talent nog aanmelden voor de wachtlijst via: https://rawadvertisers.typeform.com/to/UsffOO
 
 
De course wordt mede mogelijk gemaakt voor JCDecaux en Result Recruitment. 
 

Media

Marketing

Economisch