Caramel Pictures gaat over in MediaMonks

26-04-2019 (10:27) - Bureaus

Het internationale food & liquids filmproductiebedrijf Caramel Pictures sluit zich aan bij MediaMonks. Met de overname (voor een niet bekendgemaakt bedrag) haalt MediaMonks meer dan 25 jaar aan high-end film- en fotografie-ervaring in huis, evenals Caramel’s bekroonde regisseurs, crew, en high-tech studio’s.
 
Caramel is in 1977 opgericht door Will van der Vlugt en specialiseert zich in table-top film en fotografie. Het bedrijf werkt voor FMCG-klanten zoals Unilever, Nestlé, Danone en The Coca-Cola Company en produceert content voor merken als Heineken, KFC, KitKat, Lays, Magnum en Senseo.
 

hoge kwaliteit steeds belangrijker

“Merken en bureaus hebben een enorme behoefte aan snel en efficiënt geproduceerde content van de hoogste kwaliteit. Op platformen als Facebook, Google, Instagram en Amazon hebben merken maar een paar seconden om een merk te bouwen. Daarom wordt op hoge kwaliteit digitaal geproduceerde product shots in film en fotografie steeds belangrijker. Door de overname van Caramel; de studio’s, apparatuur (zoals camera’s en robots) en de ongelofelijk getalenteerde mensen kunnen wij dat nu leveren — vanuit Amsterdam voor de hele wereld.”, aldus Victor Knaap, Main Monk en CEO MediaMonks.
 

absolute top

Will van der Vlugt, oprichter Caramel Pictures: “We zijn ruim 40 jaar geleden gestart met Caramel en zijn nooit gestopt met onszelf te ontwikkelen. Ik ben in de jaren 80 van fotografie naar film gegaan, naar een eigen studio in de jaren 90, en naar het werken met robotics begin 2000. Met Caramel hebben we iets neergezet dat tot de absolute top behoort, FMCG-merken komen vanuit de hele wereld naar ons toe. Kwaliteit heeft altijd voorop gestaan, of het nu ging over nieuwe investeringen, op maat gemaakte apparatuur of het aannemen van nieuwe regisseurs. Door ons aan te sluiten bij MediaMonks kunnen we een nieuwe stap maken en op een nog hoger niveau acteren.”
 
 
 

Media

Marketing

Economisch