Culturele vrijhaven Ruigoord kiest voor ArtPublicity

26-08-2021 (11:19) - Bureaus

In 2023 bestaat de Amsterdamse kunstenaarskolonie Ruigoord 50 jaar. Voor de viering hebben de atelierhouders en betrokkenen van de bekendste culturele vrijhaven van Nederland besloten groots uit te pakken en hun publieksactiviteiten te verbreden. Er komt nog meer aandacht voor kunst, spiritualiteit en ecologie. Een internationale PR-campagne zal de aanloop naar dit bijzondere jubileumjaar onder de aandacht brengen bij een divers publiek en een relevante groep mediarelaties. Voor het uitvoeren van de campagne is gekozen voor het PR-bureau ArtPublicity.

Voor kunstenaars is Ruigoord al bijna 50 jaar een plek om zich terug te trekken en aan hun oeuvre te werken. Weg uit de dagelijkse beslommeringen van een geïndustrialiseerde wereld. Daarom hebben de atelierhouders en betrokkenen bij Ruigoord besloten de viering van 50 jaar Ruigoord groots aan te pakken.
 

Breder publiek

In de aanloop naar jubileumjaar 2023 gaat Ruigoord haar locatie in oppervlakte uitbreiden met meer ateliers en de bouw van een earthship. Er wordt een voedselbos aangelegd, een grote expositie voorbereid en een internationaal meerdaags congres voor vrijplaatsen georganiseerd. De stichting Honderd jaar Ruigoord gaat de bredere profilering vormgeven. Er komt een visie en een strategie voor de toekomst van het dorp, de geest van Ruigoord en de culturele activiteiten voor een breder publiek.
 

Minder festivals, meer natuurbeleving

Waar Ruigoord de afgelopen decennia steeds grotere bekendheid verwierf met festivals als Landjuweel en Solstice, willen de Ruigoorders zich de komende vijftig jaar richten op meer verbinding met de internationale kunstwereld en gezamenlijke projecten met als uitgangspunt creatieve participatie van het deelnemende publiek.
 

Media

Marketing

Economisch