daily dialogues gecertificeerd als snapchat lens creative partner

11-02-2020 (11:30) - Bureaus

Eind 2018 lanceerde Snap het Lens Creative Partner programma, zodat het voor merken eenvoudiger zou worden succesvolle Lens campagnes op te zetten met behulp van gecertificeerde agencies. In eerste instantie werd er gestart met +/- 30 creative partners, met name in de US, UK, Canada en Australië.

Het partnerprogramma is daarna verder uitgebreid en kwam afgelopen zomer ook richting Nederland (augustus 2019). Sinds deze week is ook daily dialogues, de social media agency van Candid, een gecertificeerd Lens Creative Partner geworden.

Agencies kunnen aanspraak maken op een certificering als ze voldoende praktijkervaring hebben opgebouwd met de augmented reality Lenzen van Snapchat en als ze het benodigde examen succesvol hebben afgerond. AR is voor Snapchat een zeer belangrijk onderdeel. 1 op de 3 gebruikers van Snapchat speelt regelmatig met Lenses, waarvan er inmiddels honderdduizenden beschikbaar zijn met in totaal miljarden views.
 

Media

Marketing

Economisch