De SAN ABC Jury is bekend

09-01-2020 (13:44) - Bureaus

Naast de juryteams voor de 11 reguliere categorieën iheeft de SAN ook dit jaar weer een speciale jury die drie bijzondere jaarprijzen toekent, de ABC Groot Accenten voor Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en het Consistent Accent.


De ABC jury staat onder het onafhankelijke voorzitterschap van drs. Jolande Sap (Voorzitter Arkin, Federatie voor Gezondheid, Fairfood en Dutch Sustainable Fashion Week. Commissaris KPMG en KPN. Non-executive director Renewi). De jury heeft de volgende samsenstelling:

BvA bestuur:
Frenkel Denie, (FrieslandCampina) en Louise Meijer (VodafoneZiggo)

Externe deskundigen:
Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en Ronald Voorn (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente)

Vakmedia:
Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune), Nicolette Hulsebos (FONK) en Susanne van Nierop (Adformatie)

SAN bestuur:
Léontine Admiraal (PwC), Jeroen Hubert (Accell Group) en Ewa Skotnicki (Fairphone)


Hoe verloopt de jurering?

De genomineerden voor een ABC Accent worden voorgedragen door de 22 SAN juryvoorzitters van de 11 juryteams en redacties van een viertal vakmedia (Adformatie, Emerce, FONK en MarketingTribune). Deze lijsten kunnen worden aangevuld met kandidaten die worden voorgedragen door de ABC jury. Op elke longlist staan 10 namen van kandidaten voor één van de drie overkoepelende jaarprijzen. Aan alle kandidaten wordt gevraagd om kort en bondig aan te geven (max. 2 vel A4) waarom zij vinden dat zij terecht genomineerd zijn. Vervolgens – op basis van deze argumentatie – stelt de ABC jury de shortlisten samen en blijven er in elke categorie – A, B en C – drie kandidaten over.
 
Alle kandidaten op de drie shortlisten worden uitgenodigd om een presentatie te geven aan de ABC jury op maandag 11 mei 2020 op het hoofdkantoor van PwC in Amsterdam. Daarna volgt opnieuw juryberaad en wordt de uitslag bepaald, die pas bekend wordt gemaakt op 28 mei 2020 op de feestelijke Uitreiking SAN Accenten 2019.
 
Het is niet noodzakelijk dat er is ingezonden voor het SAN Jaarboek om in aanmerking te kunnen komen voor één van de ABC Accenten. 

Media

Marketing

Economisch