Dept neemt Scandinavisch Sorthvid over

05-03-2020 (09:28) - Bureaus

De in Kopenhagen gevestigde strategic design agency Sorthvid heeft zich aangesloten bij digital agency Dept. Bekend om hun werk voor Deense en wereldwijde e-commerce klanten zoals Pandora, Royal Copenhagen, Copenhagen Airports, BoConcept en Magasin, bundelt het Sorthvid team de krachten met Dept Kopenhagen. Het team van 100 digitale experts verhuist dit jaar naar een nieuwe gezamenlijke locatie.
 
“We werken al jaren samen met Dept en sinds we onze eerste klant deelden, werd duidelijk dat we dezelfde waarden en kwaliteit belangrijk vinden in onze projecten,” legt Sorthvid founder Peter Risborg uit. “De behoeften van onze klanten worden steeds complexer. Aansluiten bij Dept, en in staat zijn om een breder scala aan services aan te bieden zoals data, media en Amazon marketing, is hierop een perfect antwoord.”
 
Dept werft 100% van de aandelen in Sorthvid. In ruil daarvoor nemen eigenaren Peter Risborg en Jonas Roland Therkildsen een belang in Dept en behouden zij een belangrijke rol binnen het management.
Dept, opgericht in Amsterdam in 2015, is vertegenwoordigd in 13 landen en heeft meer dan 1500 werknemers in dienst - en blijft groeien. Dept brengt experts op het gebied van creativiteit, technologie en data samen in geïntegreerde teams voor klanten als JYSK, Ganni, Mizuno, Rituals en KLM.
 
Dimi Albers, CEO Dept: “In 2018 heeft Dept met online marketing services de basis gelegd in de Nordics. Sorthvid is in Denemarken toonaangevend op het gebied van digital design en UX. Het bundelen van de krachten met onze data- en digital marketing experts brengt het Deense service portfolio naar een hoger niveau.”
 
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.

Media

Marketing

Economisch