Drie streetartists aan de slag voor insta-ready hotel Cook's Club

05-09-2018 (09:47) - Bureaus

Als onderdeel van een samenwerking met het wereldwijde sociale netwerk Talenthouse heeft Thomas Cook drie kunstenaars geselecteerd om een eenmalig kunstwerk te maken bij het recent geopende, nieuwste Insta-ready hotelconcept, Cook's Club.


De drie kunstenaars hebben de opdracht gekregen om kunst voor op de grote muren in het hotel te ontwerpen die de beleving van vakanties voor de moderne reiziger omvatten, in het 148-kamers tellende hotel in Chersonissos op Kreta. 


De Oekraïense Sergiy Tsymbaliuk (ook bekend als Normski) werd gekozen vanwege zijn grootschalige muurschildering van een hedendaagse reiziger na een verfrissende duik, gehuld in een gestreepte handdoek. . Het project is zijn grootste stuk tot nu toe en zal 13 meter hoog zijn. 


De uit Japan afkomstige kunstenaar Miyuki Okada die in Amsterdam woont, heeft een werk gemaakt dat speelt met het woord delphinium - een bloem afkomstig uit het oostelijke Middellandse Zee gebied, waaronder Kreta. Delphinium is afgeleid van het woord dolfijn en Miyuki's werk bevat zowel planten als dieren in haar grafische werk dat 11 meter hoog en 13 meter breed zal zijn.


Mark Walters, een Britse kunstenaar die in Leicester woont, heeft twee kunstwerken gemaakt die de vreugde van vakantie vieren tot leven brengen met zonneschijn als centrale focus. Het stuk nodigt speels uit om jezelf vast te leggen voor de zonnestralen, terwijl de andere de uitdrukking "you are my sunshine" gebruikt om een glimlach op de gezichten van mensen te toveren.


De stukken van Normski en Okada zullen de buitenkant van twee van de vier gebouwen van het hotel sieren en creëren een bijzondere achtergrond voor gasten die genieten van het moderne ontwerp van Cook's Club terwijl ze relaxen bij het zwembad. Walter’s werk zal een rustige hoek van het interieur van het hotel innemen.


Kans voor opkomend creatief talent

De samenwerking met Talenthouse is onderdeel van een initiatief om opkomend creatief talent een kans te geven. Er waren meer dan 600 inzendingen van kunstenaars van over de hele wereld met werken van sculpturen tot geluidsinstallaties. De winnende kunstenaars werden gekozen door een jury, waaronder trendwatcher Stefan Nilsson, die wordt beschouwd als een van de meest invloedrijke personen in de Zweedse designindustrie.

 

 


Media

Marketing

Economisch