Dutch Digital Design organisatie los van DDA

25-02-2019 (07:00) - Bureaus

Dutch Digital Design, het initiatief dat zich inzet voor de zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk, gaat verder als zelfstandige organisatie. Bij de nieuwe stichting hebben zich inmiddels meer dan twintig vooraanstaande bureaus als partner aangesloten.


Na een periode onder de vlag van branchevereniging Dutch Digital Agencies gaat Dutch Digital Design in goed overleg zelfstandig verder. Waar mogelijk trekken de beide organisaties samen op.


Zichtbaar in binnen- en buitenland

Het initiatief werd in 2014 gestart door Bert Hagendoorn, met als doel de aantrekkingskracht voor potentiële opdrachtgevers en talent in binnen- en buitenland te versterken. Gezamenlijk werken zij aan zichtbaarheid van het werk. Inmiddels is Dutch Digital Design een begrip in Nederland. De komende periode legt de organisatie meer focus gelegd op het buitenland. 


strenge criteria

Dutch Digital Design legt een vergrootglas op de Nederlandse winnaars bij internationale awards en er voert lobby voor sprekersplekken op events - waar mogelijk gecombineerd met handelsmissies. Een redactie verzorgt publicaties op eigen kanalen en via mediapartners, daarnaast krijgt de eigen website binnenkort een overzicht van cases. Er zijn strenge criteria voor aansluiting door partners, de bureaus achter het beste werk van Nederland. 
De partnerbureaus op alfabetische volgorde: ACHTUNG! / Kraftwerk, Born05, Build In Amsterdam, CLEVER°FRANKE, CODE D'AZUR, DDB Unlimited, Greenberry, Grrr, Handmade, MediaMonks, Mirabeau, Momkai, Nok Nok Studio, Resn, Resoluut, Robot Kittens, RONIN Amsterdam, Superhero Cheesecake, This Page Amsterdam, Vruchtvlees en Your Majesty.


Beste Nederlandse werk

Iedereen kan interactief werk aanmelden via de website www.dutchdigital.nl. Een 20-koppige vakjury van professionals beoordeelt de inzendingen op een aantal criteria. Alleen de best scorende cases worden gedeeld via de social media kanalen, events en mediapartners. Partnerbureaus vaardigen elk één persoon af voor deze vakjury, die sinds begin dit jaar onder leiding staat van juryvoorzitter Ronnie Besseling (Nok Nok Studio).


Media

Marketing

Economisch