Erik Kessels VEA Legend, Baba Touré VEA's Next Legend

09-01-2020 (22:30) - Bureaus

Op 9 januari vond het Legend Diner plaats in het Tropen Museum te Amsterdam. In een zaal met 90 mede VEA-bureaudirecteuren werd Erik Kessels van het Amsterdamse bureau KesselsKramer verkozen tot VEA Legend. Ook is er een nieuwe VEA Next Legend uitgeroepen: Baba Touré van social creative agency Hammerfest.

De VEA roemt Erik Kessels vanwege zijn eigen authentieke stijl van campagnes. 'Reclame voor mensen die niet van reclame houden” omschrijft hij het zelf. Erik richtte in 1996 samen met zijn creatief partner Johan Kramer KesselsKramer op. Dit bureau nam een eigen plaats in de Nederlandse bureauwereld met memorabele campagnes voor onder meer Ben, Hans Brinkers, Diesel en Het Parool. Naast Amsterdam opende het bureau ook een vestiging in Londen.

Op geheel eigen, creatieve, wijze beweegt Erik Kessels zich door het reclamelandschap: 'Het gaat erom welk verhaal we kunnen neerzetten voor een merk zonder concessies te doen aan onze eigen ideeën.” Daarmee heeft hij veel invloed gehad op het creatieve werk en werkbenadering binnen de reclamewereld. Naast zijn creatieve werk binnen de reclamewereld heeft Erik zich ook geprofileerd als een belangrijke factor binnen de wereld van fotografie. Het uitbrengen van meer dan 50 boeken en cureren van diverse geroemde exposities onderstrepen dit.

Bij de benoeming hoort een beeldje met het profiel van de Legend van de hand van kunstenaar Jeroen Henneman.


VEA Next Legend

Baba Touré is Managing Director van Hammerfest en drijvende kracht in het bestuur bij RAW Advertisers. Naast een enorme drive en liefde voor het vak heeft Touré ook een duidelijk oog voor de maatschappij. Hij is daarom verkozen tot VEA Next Legend en mag het komend jaar zitting nemen in het VEA-bestuur. 
 
Met de verkiezing van de Next Legend wil de VEA het belang van de ontwikkeling van jong talent in het reclamevak onderstrepen. De toevoeging van een Next Legend is niet alleen een ervaring voor de Next Legend, maar ook een bron van inspiratie voor het VEA-bestuur gebleken.


 

Media

Marketing

Economisch