Esprixjury kent dertig nominaties toe

03-03-2020 (09:26) - Bureaus

Eenentwintig campagnes zijn in totaal dertig keer genomineerd voor een Esprix. Stuk voor stuk campagnes die laten zien dat creatieve ideeën resultaat opleveren. Dept leidt het bureauklassement met vier nominaties. Zeeman is driemaal genomineerd met de case Zeeman sneaker. De jury maakt op 2 april tijdens de uitreiking in Felix Meritis bekend met welke kleur – brons, zilver of goud – de nominaties zijn bekroond.
 
Esprix brengt de meest succesvolle marketingcommunicatie campagnes voor het voetlicht. De afgelopen jaren is de Esprixjury uitgegroeid tot de meest prestigieuze marketingcommunicatie jury van Nederland. Creatieven en marketeers kiezen samen het beste werk van Nederland. Ze beoordelen inzendingen gelijkwaardig op het creatieve idee en het resultaat. De oogst van dit jaar, 30 nominaties, vertegenwoordigt het beste werk van 2019. Op donderdag 2 april reikt de jury in Felix Meritis de bekroningen uit. Ook dit jaar wordt het weer een zeer bijzondere avond voor de top van Marketing Nederland. Kaarten voor de uitreiking zijn via de Esprix-site verkrijgbaar.
 
De genomineerden per categorie zijn:

Business to consumer
De Fysio Meeneemservice: dat is verzekeren zonder Paarse Krokodillen
OHRA Zorgverzekeringen
Joe Public Take-Away Advertising
 
De Ziggo Buikschuifbaan
VodafoneZiggo
Kumpany, Glasnost PR, BetterMatter
 
3 jaar Miele Powerwash
Miele Nederland
Buutvrij for life
 
Smoorverliefd
Interpolis
Wefilm, Glasnost Amsterdam, Mindshare, Merkle, Amp.Amsterdam, Purple, Fresheads, Roq ’n Rolla
 
Zeeman sneaker
Zeeman
Persuade, Ganbaroo
 
Consumer Services 
De Fysio Meeneemservice: dat is verzekeren zonder Paarse Krokodillen
OHRA Zorgverzekeringen
Joe Public Take-Away Advertising
 
ABN AMRO Overwaarde Hypotheek
ABN AMRO
N=5, MediaCom Nederland, Storm Digital, Zandbeek
 
Smoorverliefd
Interpolis
Wefilm, Glasnost Amsterdam, Mindshare, Merkle, Amp.Amsterdam, Purple, Fresheads, Roq ’n Rolla
 
Corporate & Employee experience
Rabo ClubSupport. Samen vieren we de winst.
Rabobank Nederland
180 Kingsday, PHD, Reprise Digital
 
‘Je bent nodig’
Radboud Universiteit
Total Design, Gloed Communicatie

Charity & Not for profit
SIRE - Waardeer het. Repareer het.
SIRE
Dept
 
Vang de watermonsters
ASN Bank
Selmore Creative Agency
 
XTACY. Daar zit een luchtje aan.
Openbaar Ministerie
Roorda Reclamebureau
 
#DOESLIEF
SIRE?

Joe Public Take-Away Advertising, Coopr, Blauw Gras, The Compound, Soundcircus, Ruigrok NetPanel, Flycatcher, Monalyse B.V., Publicis Groupe -Starcom, Interattractive
 
Durables
De nieuwe generatie Hybrid
Louwman & Parqui – Toyota
DDB Unlimited, Wavemaker, DealerTeam, Pink Rabbit, Captcha, Triangle PR
 
SIRE - Waardeer het. Repareer het.
Dept
 
Volkswagen Snelweg Sprookjes
Volkswagen
Achtung! mcgarrybowen, Isobar
 
Experimental
Ontspoord - de eerste WhatsAppthriller van Nederland
De Nederlandse Spoorwegen
Johnny Wonder
Bol.com – Hulppiet
Bol.com 
Dept

Volkswagen Snelweg Sprookjes
Volkswagen
Achtung! mcgarrybowen, Isobar
 
Fast moving
Effe de druk eraf met BubbelFrisss
Riedel DubbelFrisss
DDB Unlimited, ZIGT, Czar, Ronnie Flex

Media, Entertainment & Communications
Ben er weer
Ben
DDB Unlimited, Initiative Media B.V., DPPLR, Triangle PR, Robot Kittens
 
De Ziggo Buikschuifbaan
VodafoneZiggo
Kumpany, Glasnost PR, BetterMatter
 
Retail, etail & ecommerce
Crisp - Farm to fork voor het grote publiek
Crisp
Achtung! mcgarrybowen
 
Bol.com – Speelgoedboek
Bol.com
Dept
 
Zeeman sneaker
Zeeman
Persuade, Ganbaroo
 
Sales promotions & Activations
Zeeman sneaker
Zeeman
Persuade, Ganbaroo
 
IKEA Luistercatalogus
IKEA Nederland
Buutvrij for life, AMP.Amsterdam
 
Small Budget
Ontspoord - de eerste WhatsAppthriller van Nederland
De Nederlandse Spoorwegen
Johnny Wonder
 
XTACY. Daar zit een luchtje aan.
Openbaar Ministerie
Roorda Reclamebureau
 
Business to business?
-
 

Media

Marketing

Economisch