European Para Championships kiest Ogilvy Social.Lab Amsterdam

15-07-2021 (09:54) - Bureaus

De European Para Championships (EPC) heeft op basis van een competitieve pitch Ogilvy Social.Lab Amsterdam geselecteerd als hun bureau in de aanloop naar de allereerste editie van het kampioenschap dat in de zomer van 2023 in Rotterdam plaatsvindt. Ogilvy Social.Lab zal de strategie, branding en creatieve uitvoering voor EPC op zich nemen. Het doel is om zowel bewustzijn rondom het evenement te creëren als een beweging om de steun vanuit het bredere Europese publiek voor parasporten voortdurend te vergroten.

Ogilvy’s campagne voor EPC zal Team TOC, de initiatiefnemer en eigenaar van EPC, ondersteunen bij de ontwikkeling en uitvoering van de campagne. De ambitie is om het draagvlak voor alle sporten te vergroten en daarmee voor de komende jaren te zorgen voor een toename van supporters, kijkers en sporters. Door het creëren van een wereldwijde standaard met deze campagne en de EPC, hoopt Team TOC mensen van allerlei achtergronden te inspireren en te laten geloven in kansen in plaats van beperkingen en – mét of zonder handicap – te sporten en te bewegen.
 

European Para Championships

De European Para Championships brengt verschillende parasporten samen en combineert dit tot een Europees multisportevenement. Voor dit indrukwekkende, veelzijdige sportevenement verwelkomt EPC mensen uit heel Europa in Nederland, een land dat al jaren een grote rol speelt die leidend is in de parasportindustrie.
 

Inclusiviteit

"Met de inclusieve benadering van de European Para Championships voor alle parasporten en onze voortdurende focus op diversiteit en inclusiviteit, onze expertise in het vertellen van aangrijpende verhalen middels strategie, branding en creatieve uitvoering, is deze samenwerking de perfecte aangelegenheid om parasporten – in Europa en daarbuiten – in de schijnwerpers te zetten", zegt Jai Kotecha, CEO Ogilvy Social.Lab Amsterdam. "Ons team verheugt zich erop een sleutelrol te spelen in de vooruitgang van dit initiatief en kijkt er naar uit om van deze campagne een internationaal succes te maken."

Media

Marketing

Economisch