Fitzgerald helpt ngo's en startups

19-08-2021 (12:11) - Bureaus

PR Bureau Fitzgerald organiseert op 7 oktober voor de eerste keer The Fitzgerald Initiative. Met het initiatief, dat georganiseerd wordt bij Moxy in de Houthavens van Amsterdam, wil het bureau ngo’s en startups te helpen met het verbeteren van hun PR- en communicatiestrategie. Exclusief uitgenodigde ngo's krijgen tijdens het initiatief trainingssessies in communicatie en PR van klanten en relaties van Fitzgerald.
 
Fitzgerald richt zich op merken die de veranderende maatschappij omarmen en het leven van consumenten positief willen beïnvloeden. Er zijn veel ngo’s en maatschappelijke start-ups die behoefte hebben aan de expertise van een communicatiebureau, maar waar het budget ontbreekt om een dergelijke partij in de arm te nemen.
 
Met The Fitzgerald Initiative wil Fitzgerald deze organisaties ondersteunen door hen een inspiratie-evenement aan te bieden waar middels workshops en seminars kennis wordt gedeeld om een sterke PR- en communicatiestrategie op te zetten. Sprekers uit het netwerk van Fitzgerald gaan in op thema’s als PR en communicatie in het algemeen, corporate communicatie, reputatiemanagement, interne communicatie en hoe zij hun eigen campagnes tot leven hebben gebracht.
 
Dorien Kuiken, managing director van Fitzgerald: ‘Als je je als bureau richt op merken die een positieve impact willen maken op de maatschappij, is het belangrijk om zelf ook de daad bij het woord te voegen. Met The Fitzgerald Initiative willen we ngo’s helpen om hun communicatie en PR naar een hoger niveau te tillen. We zien dit niet als een one-off, ons doel is dat uit deze dag langdurige relaties ontstaan die ngo's en corporate merken dichter bij elkaar brengen, partnerships. Klimaatverandering, ongelijkheid, armoede: er zijn zoveel thema’s waarop het echt tijd is voor verandering. Willen we slagkracht hebben, moeten we hierin samen optrekken: bureau, corporates, non profits. We moeten de krachten bundelen en elkaar sterker maken.’  
 
De ngo’s die aanwezig zijn op het eerste Fitzgerald Initiative bij Moxy, zijn onder andere Project Fearless, Stichting Jarige Job, World Press Photo, Movement on The Ground, Free Press Unlimited, Wilde Ganzen, Music Moves en Voedselbank.

Media

Marketing

Economisch