Greenhouse lanceert propositie voor marketplaces

04-07-2019 (11:50) - Bureaus

Greenhouse lanceert deze maand een team dat zich volledig gaat toespitsen op het integreren van marketplaces als Amazon, bol.com & Google Shopping Express binnen de volledige sales-, marketing- en distributiestrategie van merken. Het team wordt geleid door Bart Manders en Koen van den Eeden en werkt nauw samen met de specialisten van WPP zusterbedrijf Wunderman Commerce. 
 
Het team van 9 ervaren digital marketing specialisten op het gebied van strategie, media, creatie, tech en data heeft het afgelopen jaar op de achtergrond de benodigde kennis en expertise opgebouwd om diverse marketplaces-vraagstukken te kunnen beantwoorden.
 

Eén grote marketplace voor je merk

Greenhouse werkt sinds 2008 samen met haar klanten aan strategische marketing- en distributievraagstukken. Waar 10 jaar geleden de focus lag op het laten groeien van het eigen online saleskanaal is het grote strategische vraagstuk van dit moment voor veel merken en retailers: Hoe om te gaan met de opkomst van deze mega-retailers en marketplaces?
 

Geen losstaande silo

Bart Manders: 'Het is van cruciaal belang om je marketplaces niet te zien als een losstaande silo, de impact op andere kanalen zoals fysieke retail en e-commerce is namelijk gigantisch. Om succesvol te zijn op het gebied van marketplaces is het daarom van belang je niet te richten op één onderdeel van de marketplaces of één specifieke marketplace, maar op de hele keten. Alleen op die manier kunnen merken in controle blijven en maximaal profiteren van deze ontwikkeling.'
 

Niet exclusief voor Greenhouse klanten

Het team is inmiddels actief voor 3 merken uit het Greenhouse portfolio, maar werkt niet exclusief voor Greenhouse klanten. Van Eeden: 'Natuurlijk zijn er binnen het Greenhouse portfolio veel klanten die de impact van marketplaces snel gaan merken en die er op willen acteren. Maar ook daarbuiten ligt er een wereld aan uitdagingen die wij zeker aan willen gaan.'

Media

Marketing

Economisch