HEINEKEN lanceert met Publicis Groupe bureaumodel ‘Le Pub’

04-11-2020 (10:38) - Bureaus

Voortbouwend op vijf jaar samenwerking lanceert Heineken met Publicis Groupe vandaag een nieuw bureaumodel ‘Le Pub’ om de beste consumentenervaringen te bieden op wereldwijde schaal. Le Pub versnelt de time to market van creatieve campagnes en stimuleert de verkoop waardoor Heineken profiteert van een duurzaam concurrentievoordeel. De oprichting van Le Pub weerspiegelt het Power Of One-aanbod van Publicis Groupe dat innovatieve oplossingen en personalisatie op schaal levert.
 
Het nieuwe bureau Le Pub zal de teams van Milaan en Amsterdam samenvoegen en integreren met data en tech van Epsilon en Publicis Sapient om slimme creatie en merkbelevingen te bieden.
 
Bram Westenbrink, Global Senior Director Heineken zegt: "In een dynamische wereld moeten we als merk versnellen om relevant te blijven voor de consument. Dit vraagt snel schakelen. Om die reden passen we ons bureaumodel aan. De nieuwe samenwerking met Le Pub is gericht op het snel leveren van lokale creativiteit op wereldschaal.
De wereldwijde pandemie betekende dat we moesten aanpassen. We moesten anders gaan werken en dat inspireerde ons om dit nieuwe model te ontwerpen. De samenwerking met Publicis zal ons helpen om groei te stimuleren, waardoor Heineken® een duurzaam concurrentievoordeel krijgt. We zijn verheugd om aan de slag te gaan."
 
Bruno Bertelli, Global Creative Director bij Publicis WW en CEO van Le Pub: “Met de oprichting van Le Pub lanceren we een nieuw bureaumodel, waarmee we laten zien hoe we met onze unieke positie impactvolle ervaringen creëeren die invloed hebben op het dagelijkse leven van mensen. Door de kracht van creativiteit, data en technologie te combineren ontstaat ‘Alchemie’. Na bijna een decennium met Heineken® te hebben gewerkt, ben ik er zeker van dat zij de perfecte klant zijn om dit mee te lanceren.”
 
Le Pub krijgt zijn hoofdkantoor in Amsterdam met een nieuwe creatieve ruimte die op 1 januari 2021 haar deuren opent. 

Media

Marketing

Economisch