IMA maakt oversteek naar Verenigde Staten

16-07-2018 (11:45) - Bureaus

Na een periode van sterke internationale groei zet het in Amsterdam gevestigde influencer marketing bureau IMA voet aan de grond in de Verenigde Staten met de opening van een regionaal kantoor in New York.


IMA werd opgericht in 2010 door de toen 24-jarige Emilie Tabor en Maddie Raedts, die vorig jaar werden opgenomen in de prestigieuze Forbes in the Media ‘30 under 30’ lijst. Sinds de oprichting zag IMA zijn omzet jaar op jaar verdubbelen en het bureau rekent onder andere Tommy Hilfiger, Under Armour en Pernod Ricard tot zijn klanten. Werk van IMA viel internationaal in de prijzen bij onder andere de Lovie Awards en M&M Global Awards.


Saks Fifth Avenue, Moncler en Timex

IMA zet zijn expertise en influencer netwerk in om creatieve influencer marketing campagnes te ontwikkelen van strategie tot uitvoering. Met een  team van 85 digital experts, met 20 verschillende nationaliteiten deed IMA dit al vanuit Amsterdam, en sinds vandaag ook vanuit New York. Klanten in de VS zijn onder andere Saks Fifth Avenue, Moncler en Timex.


Steeds grotere budgetten

Maddie Raedts, medeoprichter en CCO van IMA: “Influencer marketing in de VS heeft de laatste jaren een hoge vlucht genomen, waarbij merken en bedrijven steeds grotere budgetten vrijmaken voor influencer marketing en influencers een steeds prominentere plek  geven in hun marketingmix. Ons doel is om deze bedrijven te helpen om meer doelgroepen te bereiken met betere resultaten dan ooit tevoren. 


Misty Gant leidt nieuwe vestiging

Het kantoor in de VS zal worden geleid door Senior Vice President Misty Gant. Met meer dan 11 jaar ervaring op het gebied van marketing en pr was Gant verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van grootschalige digitale-, marketing- en pr-campagnes voor toonaangevende merken als Scotch & Soda, Ted Baker en UGG. De afgelopen drie jaar stond Gant aan het roer van twee succesvolle influencer marketing bureaus. 


Een enorme mijlpaal

“Dit is een enorme mijlpaal voor IMA. De industrie is aan het professionaliseren en wij kunnen met data aantonen dat influencers een enorme impact kunnen hebben op merkbekendheid. Wij zijn ervan overtuigd dat dit pas het topje van de ijsberg is. Dit is voor een deel te danken aan ons platform waarmee we de juiste influencers kunnen selecteren en campagnes meetbaar kunnen maken, wat weer zorgt voor meer transparantie. Onze full service-belofte is uniek en staat garant voor de beste resultaten. We zijn erg enthousiast over wat de toekomst ons gaat brengen”, zegt Gant.


Media

Marketing

Economisch