Influencers zetten miljoenenbereik in voor vrouwelijke ondernemers

21-12-2020 (11:45) - Bureaus

Vrouwelijke influencers bundelen hun krachten en zetten hun bereik in voor andere vrouwelijke ondernemers. Influencers als Selma Omari, Noor de Groot, Dilan Sabah, Ashlee Janelle, Claire Rose Cliteur, Vivian Hoorn, Rose Bertram, Joann van den Herik, Toprak Yalçiner en Oumayma Elboumeshouli bieden exposure aan door middel van een tag en/of swipe-up naar female owned businesses, om ze te supporten in deze moeilijke tijd. Samen bereiken de influencers meer dan 30 miljoen mensen. Het is dé kans voor startende ondernemers om door grote influencers gefeatured te worden.

Initiatiefnemers Yeliz Çiçek en Omar Soliman Osman willen met The Female Initiative vrouwelijke ondernemers een hart onder de riem steken. Door de coronamaatregelen en de lockdown zijn vrouwelijke ondernemers die hun merk zagen groeien of de sales zagen stijgen in zwaar weer terechtgekomen. Ze moesten soms zelfs de deuren van hun bedrijf sluiten, of waren nog net niet up to speed op digitaal vlak. Dit is dé kans voor deze ondernemers om mooie en waardevolle exposure te krijgen voor hun upcoming business. Yeliz en Omar, beiden werkzaam in de media en ruime ervaring bij modebladen, cureren de bedrijven en maken een lijst waar de influencers uit kunnen kiezen. ?Vervolgens kiezen de influencers een of meerdere female owned businesses uit, die zij exposure willen bieden door midden van een tag en/of swipe-up. Zij roepen vrouwelijke ondernemers op zich “aan te melden” via het Instagram-account @Female.Initiative door heel simpel, lean en mean, onder een post te reageren en een DM te sturen. Ook zal The Female Initiative wekelijks een aantal ondernemingen featuren op hun Instagram account: zij nodigen dan ook een ieder uit om deze ondernemers te supporten door een of meerdere van deze businesses in jouw story te delen.

Yeliz Çiçek: “Ik wil mijn mediacontacten inzetten in deze moeilijke tijd voor andere vrouwelijke ondernemers. Ook influencers zijn zakenvrouwen en ik wist van deze mensen zeker dat zij hun bereik heel graag delen met andere vrouwen. Het is dan ook heel belangrijk om in deze tijden er voor elkaar te zijn, om het écht samen te doen. Ook zij vangen de klappen van de coronacrisis en weten hoe zwaar het is om je zorgen te maken of je life’s work of je upcoming business waar je al je ziel en zaligheid in hebt gestopt het wel gaat redden. We zijn hier om elkaar te supporten.”

Dit zijn alle influencers die deelnemen:

• Ruba Zai (@hijabhills)
• Claire Rose Cliteur (@clairerose)
• Khaoula Elboumeshouli (@khaoulaboumeshouli)
• Roos van Dorsten (@moderosaofficial)
• Oumayma Elboumeshouli (@oumaymaboumeshouli)
• Noor de Groot (@queenofjetlags)
• Ashlee Janelle (@ashleejanelle_)
• Joann van den Herik (@joannvdherik)
• Paula Molina Montes de Oca (@cococenteno)
• Vivian Hoorn (@vivianhoorn)
• Mary-Anne Josephine Kammeron (@lifebymary_)
• Nicole Huisman (@nicole_huisman)
• Nilofar Yaqoubi (@vannillio)
• Isadee Jansen (@isadeejansen)
• Selma Omari (@selmaomari)
• Loiza Lamers (@loizalamers)
• Bruna Rizk (@brunabear)
• Lizzy van der Ligt (@lizzyvdligt)
• Dilan Sabah (@dilansabah)
• Chelsey Weimar (@chelsey_weimar)
• Toprak Yalçiner (@topraky)
 
Het initiatief loopt voor nu tot 19 januari, tot het einde van de strenge lockdown.
 

Media

Marketing

Economisch