Interactief gamen met Disney’s Encanto op Centraal Station Amsterdam

15-12-2021 (11:32) - Bureaus

SuperHeroes Amsterdam & CS Digital Media lanceren een innovatief concept. Het gaat om een nieuwe techniek die het mogelijk maakt om digitale schermen zo in te zetten dat ze met een smartphone te bedienen zijn. Deze techniek heet DODI: Digital Outdoor Display Interface. 
 
Voor reclamebureau SuperHeroes Amsterdam, dat het concept ontwikkelde, was de uitdaging om een interactieve installatie meer ‘covid-proof’ te maken. Het concept dat ontstond is een techniek om je eigen smartphone in te zetten in plaats van een scherm te moeten aanraken.
 
Django Weisz Blanchetta, managing director bij SuperHeroes AMS, zegt hierover: De techniek van DODI past perfect in onze filosofie ‘to save the world from boring advertising’; door digitale out-of-home reclameborden om te zetten tot interactieve schermen die met elke smartphone zijn te bedienen. Hiermee kan elke adverteerder middels OOH een interactieve ervaring met de consument creëren en meer engagement bereiken bij de doelgroep, bijvoorbeeld door de inzet van een specifiek ontwikkelde game”. 
 
Samen met CS Digital Media werd gezocht naar een passende ‘launching partner’. Deze werd gevonden in the Walt Disney Company Benelux die eind november haar nieuwste animatiefilm ‘Encanto’ lanceerde in de bioscopen. Voor Disney werd een unieke interactieve outdoor reclame ontwikkeld, waarbij je met een game de hoofdrolspelers van de film leert kennen. 
 

De DODI x Disney samenwerking wordt woensdagmiddag 15 december vanaf 14.00u officieel gelanceerd op Centraal Station. De Twin schermen bevinden zich in het metrostation (na de incheckpoortjes) richting de Oostlijn. 


Media

Marketing

Economisch