Intracto neemt GUC Agency over

27-09-2019 (07:00) - Bureaus

Intracto Group neemt in Nederland GUC Agency over. GUC Agency telt momenteel 105 teamleden en is het bureau achter succesvolle geïntegreerde campagnes voor klanten als Coop Supermarkten, Primera, Welkoop, Superunie, KPN, Klaverblad, Jacobs Douwe Egberts Professional, Universal en VANS.
 
Voor Intracto Group is deze overname een nieuwe stevige stap vooruit in Nederland. Met de expertise en ervaring van GUC Agency op vlak van strategie en creatie versterkt Intracto Group het huidige aanbod op vlak technologie, content en marketing. De voltallige directie van GUC Agency blijft actief betrokken en wordt aandeelhouder in Intracto Group.
 

Merken tot leven brengen 

Centraal in de werkwijze van GUC Agency is de doelstelling om merken écht tot leven te brengen. Dwars door massamedia en sociale media, in het digitale domein en op de winkelvloer. Voor GUC Agency eind 2018 z'n huidige naam kreeg, maakte het als Goud Uberconnected een forse organische groei door met opvallende merkcampagnes, activaties en social. Eerder deed het bureau een aantal strategische overnames met Icemedia (digital), Redmint (retail) en DIFR (experiential). Alle expertise is gehuisvest aan het Surinameplein in Amsterdam.
 

Elkaars groei ondersteunen

Brian Hirman, Managing Partner van GUC Agency, krijgt de opdracht om verder te bouwen aan de bureaupropositie en tegelijkertijd de groei van Intracto Group te ondersteunen. Brian Hirman: 'We zijn de afgelopen jaren significant gegroeid, zowel qua klanten als qua team. Dat zorgt ervoor dat we vandaag kunnen bouwen op een solide en supergezonde organisatie die een breed scala van online en offline expertises kan aanbieden aan onze klanten.Toen we met Intracto Group in contact kwamen, zagen we al snel de mogelijkheden om onze propositie zowel in de breedte als in de diepte nog verder te ontginnen. We hebben allebei sterke groeiambities en zagen al snel mogelijkheden om dat samen nog sterker te doen. Opdrachtgevers in Nederland en België moeten weten dat ze bij ons terechtkunnen voor full service-trajecten en dus voor een uitgekiende en geïntegreerde oplossing. Hoe uitdagender de marketingcommunicatievraag, hoe beter.
 

Ook in Amsterdam koppositie nemen

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: 'De cases van GUC Agency spreken boekdelen. Kijk naar wat ze voor merken zoals Coop (360° merkcampagne) en VANS (geavanceerde data en insights in retail) gedaan hebben. GUC Agency staat garant voor innovatieve, creatieve en resultaatgerichte through-the-line oplossingen.
Nadat we eerder de overname van Frontmen deden, investeren we nu opnieuw in een beloftevol Amsterdams agentschap. Onze ambitie blijft dan ook duidelijk: ook in Amsterdam en Nederland de koppositie nemen en door impactvolle realisaties top-of-mind worden in de sector.'

Met de overname komt het totaal aantal teamleden in Nederland op 345. De volledige Intracto Group telt nu 700 experts.  

Foto V.l.n.r.: Charles Borremans (GUC), Brian Hirman (GUC), Maaike van der Meer (GUC), Pieter Janssens (Intracto), Bas Smabers (GUC), Coen Ruseler (GUC)


Op 3 oktober in FONK 269 een mini-interview met Pieter Janssens in de uitgave Who to Watch 2019

 


Media

Marketing

Economisch