Jasper Diks, Stefan Leendertse & Carsten van Berkel starten bij TBWA\NEBOKO

21-12-2020 (14:53) - Bureaus

Drie talenten zijn per direct gestart bij TBWA\NEBOKO. In willekeurige volgorde: Jasper Diks als Creatief Directeur, Stefan Leendertse en Carsten van Berkel als Senior Creatief Team. Alle drie zijn ze nuchter en disruptief van aard en houden ze “gewoon heel erg van ideeën bedenken”.
 
In zijn eerste weken bij TBWA stond Jasper Diks al direct op de set van TOTO. Geen fratsen, direct aan het werk. Hij houdt ervan: “Krijg ik veel energie van.” Wat hij wil bereiken bij TBWA? “Mensen helpen om nog mooier en creatiever werk te maken en daarbij TBWA nog meer op de kaart te zetten. Leuk om ergens in te stappen waar de wind in de zijlen zit. Dit bureau voelt als een snoepwinkel, zoveel kansen en briefings en er wordt zó ontzettend veel mooi werk gemaakt!”
 
Diks kijkt uit naar samenwerken met zijn creatieve partner en vriend Billy Witbraad, met wie hij ooit was begonnen op de Junior Academie. “Zo is de cirkel toch wel weer rond.” Samen zullen zij de komende tijd onder andere focus leggen op T-Mobile’s Tele2. Ook werkt volgens hem CCO Darre van Dijk’s drang naar creativiteit “aanstekelijk”. Hij noemt het een goede dynamiek. Jasper Diks heeft hiervoor zijn eigen reclamebureau gestart, The Family, maar uiteindelijk wilde toch liever door in de rol van creatief directeur in plaats van bureaueigenaar.

 

vrijere rol

Stefan en Carsten krijgen een wat vrijere rol, waarbij ze zullen werken op het hele klantenpakket. Van nieuwe klanten als T-Mobile en Tele2, tot TBWA ‘classics’ als Unox. “Het ideeën bedenken blijft voor ons de grootste lol. Het eureka! -moment. Vergelijk het met voetbal. Zo lang je blijft scoren, waarom zou je dan trainer worden?” De twee schuwen ‘t niet om totaal iets nieuws te willen bedenken. Het liefst iets dat niet al te veel op reclame lijkt. Carsten: “Herhalen werkt, maar opvallen ook. Dat is een bekend reclame-cliché. Maar dat laatste is wel veel leuker. We vonden het Disruption model van TBWA daarom ook meteen interessant.” 

Naast hun werk bij TBWA blijven Stefan en Carsten bezig met projecten in de kunst- en cultuursector en voor startups. “Het geeft enorm veel energie en inspiratie om met één been in een ‘andere’ branche te staan. Het heeft eigenlijk alleen maar voordelen.” Aldus Carsten en Stefan. 

V.L.N.R.: Carsten van Berkel en hond Pipa, Jasper Diks en Stefan Leendertse
Fotograaf: Suzanne Blanchard

 


Media

Marketing

Economisch