Kans op Cannes voor jonge talenten met RA*W

08-03-2018 (13:24) - Bureaus

Met de lancering van de Cannes Summer Course wil RA*W Cannes bereikbaar maken voor jong talent. Bureaus kunnen hun talenten in de zomer naar school sturen waar sprekers van naam en faam een programma hebben samengesteld. J. Walter Thompson, OMD, Boomerang, The Valley, Eyeforce en Achtung eerste deelnemers.


BBH New York, Wieden+Kennedy en The Next Web en vele anderen cureren het programma voor de Cannes Summer Course. RA*W introduceert dit zesdaagse programma voor jong talent als educatieve invulling van het Cannes Lions Festival. Reclamebureaus, mediabureaus, PR-bureaus, productiebureaus en adverteerders kunnen maximaal 1 talent (onder de 30 jaar) opgeven voor het programma. J. Walter Thompson, OMD, Boomerang Agency, The Valley, Eyeforce en Achtung hebben als eerste toegezegd een talent mee te sturen.


vier programma’s

Deelnemers van de course kunnen kiezen uit vier gecureerde programma's: ‘Strategy & Trends’ door Sarah Watson, Chief Strategy Officer van BBH New York, ‘Creation & Design’ door Evgeny Primachenko, de Creative Director van Wieden+Kennedy Amsterdam. ‘Tech & Innovation’ door Boris Veldhuijzen van Zanten, Co-founder en CEO van The Next Web. En ‘Film & Production’ door Judith Veenendaal, Director bij CZAR Amsterdam en Tomboy Films London.


talent aanmelden kan tot 15 april 

J. Walter Thompson, OMD, Boomerang, The Valley, Eyeforce en Achtung sturen een talent naar de Cannes Summer Course. Meer informatie over de urgency van de Cannes Summer Course is hier te vinden. Nog maximaal 10 bureaus kunnen hun talent vóór 15 april aanmelden via deze link of neem contact op met hello@rawadvertisers.nl.


potentie benutten

Matthijs Jaakke van RA*W : Het Cannes Lions Festival is de meest interessante en inspirerende week van het jaar als je in de creatieve industrie wilt groeien, maar deze kans is helaas vaak niet te benutten voor jong talent. We lanceren de Cannes Summer Course zodat bureaus hun jonge talent naar Cannes kunnen sturen met de zekerheid dat ze de potentie van Cannes optimaal benutten. We hebben topmensen uit de internationale creatieve industrie gevraagd om de programma’s te cureren. Deze programma’s vullen we aan met een selectie van private speakers, die exclusief voor de groep van RA*W spreken. De eerste bevestigde private speaker is de Global CMO van R/GA.”  


strand en inhoud

Er zijn vier verschillende programma's opgezet: Strategy & Trends’ door Sarah Watson, Chief Strategy Officer van BBH New York, ‘Creation & Design’ door Evgeny Primachenko, de Creative Director van Wieden+Kennedy Amsterdam. ‘Tech & Innovation’ door Boris Veldhuijzen van Zanten, Co-founder en CEO van The Next Web en ‘Film & Production’ door Judith Veenendaal, Director bij CZAR Amsterdam en Tomboy Films London. 


beslissers van de toekomst

De kosten voor elke deelnemer zijn 2.000 euro voor de werkgever waarbij de talenten zelf 500 euro bijdragen. Dankzij  sponsor JCDecaux kunnen de kosten laag worden gehouden. Bart de Vries van JCDecaux: “De jonge reclamemakers van nu zijn de beslissers van de toekomst en JCDecaux wil hen graag ondersteunen in hun weg daar naar toe. Daar komt bij dat wij het belangrijk vinden dat jonge marketeers en reclamemaker al vroeg in hun carrière op de hoogte zijn van de vele mogelijkheden die buitenreclame biedt.”
 

 


Media

Marketing

Economisch