KLM kiest met dentsu één geïntegreerd bureau voor creatie en media-inkoop

14-12-2021 (19:57) - Bureaus

KLM heeft een nieuw bureau gekozen voor zowel creatie als media-inkoop. Vanaf dit najaar verzorgt dentsu Benelux de wereldwijde marketing van KLM. Het bedrijf wil op een uniforme manier met haar klanten communiceren en haar diensten en uitingen optimaal afstemmen op veranderende behoefte en sentiment van de consument, op alle online en offlinekanalen.
 
Na een uitgebreide pitch heeft KLM ervoor gekozen om zowel media-inkoop als creatie onder te brengen bij dentsu Benelux. Dentsu heeft een grote expertise in full funnel marketing en werkt daaraan via een internationaal team met wereldwijde expertise, van groot belang voor een internationaal opererend bedrijf als KLM. Met dentsu Benelux wil KLM een efficiencyslag maken, nu creatie en media-inkoop bij hetzelfde bureau komen te liggen.
 
Met deze bureauwissel komt er een einde aan de langlopende en succesvolle relatie tussen KLM en DDB Unlimited voor creatie en met Storm Digital voor mediastrategie en -inkoop.
 
Boet Kreiken, Executive Vice President Customer Experience KLM: “We kijken ernaar uit om met dentsu ons merk KLM nog beter op de kaart te zetten; ons doel is om Europa's meest klantgerichte, duurzame en efficiënte netwerkcarrier te worden. Dentsu’s sterke visie op en expertise in merkcommunicatie is een belangrijke reden voor onze keuze. We danken DDB en Storm Digital voor hun jarenlange creativiteit en inzet voor KLM.”
Wijnand de Groot, Vice President Digital Marketing KLM: “Het is de ambitie van KLM om te blijven verbinden met onze klanten wereldwijd. Dentsu zal een belangrijke bijdrage gaan leveren aan de multichannel en full funnel marketingactiviteiten van KLM. We kijken ernaar uit om met dentsu hierin de volgende fase in te gaan.”
 
Mark van Dijk, CEO dentsu Benelux: “De keuze van KLM om voor zowel creatie als media te kiezen voor dentsu toont de kracht van ons geïntegreerde netwerk. Ik ben er zeker van dat we gezamenlijk voor KLM op deze manier extra kansen creëren. De nieuwe vorm van samenwerken gaan we terugzien in de Terminal, een plek op ons kantoor in Amsterdam waar de teams regelmatig samenkomen en -werken.”
 
Pim Beekman, Head of Campaigns & Activations dentsuACHTUNG!: “Trots dat de eerste wereldwijde campagne is gelanceerd, dat smaakt naar meer! Met een enorme dosis energie zijn we samen de plannen voor 2022 aan het vormgeven. Een grote uitdaging om op dit cruciale moment in de luchtvaartindustrie aan zo’n iconisch Nederlands merk te mogen bouwen."
 
Vorige week ging de nieuwe merkcampagne van KLM, ontwikkeld in samenwerking met dentsu Benelux, live in Nederland. Vandaag wordt de film wereldwijd uitgerold naar Zweden, Noorwegen, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Verenigde Staten, Canada, Brazilië en China. De campagne loopt t/m 9 januari 2022. Met de film wil KLM laten zien dat zij duurzaamheid hoog in haar vaandel heeft staan en beseft hoe urgent het onderwerp is voor hun klanten en de luchtvaartindustrie. 
 

KLM Brand Campaign from dentsuACHTUNG! on Vimeo.


Media

Marketing

Economisch