Léonie Koning President Initiative EMEA en Eva Hollander Managing Director Initiative Nederland

27-07-2021 (11:15) - Bureaus

Léonie Koning is benoemd tot de nieuwe President van Initiative voor de EMEA-regio (Europe, Middle East & Africa). Zij is de eerste vrouw in deze positie. Zij blijft daarbij in haar functie als CEO van Initiative Nederland. Eva Hollander (voorheen Managing Partner bij Initiative Nederland) heeft een substantieel deel van Léonies taken en verantwoordelijkheden in Nederland overgenomen. Zij is benoemd tot Managing Director Initiative Nederland. Eva heeft haar sporen ruimschoots verdiend in het communicatie vak: aan adverteerderszijde, bij creatieve bureaus en bij verschillende mediabureaus.
 
Léonie Koning: “Ik ben vereerd dat ik na ruim 15 jaar bij Initiative een volgende stap kan maken binnen dit mooie en succesvolle bureau en in mijn persoonlijke carrière. Initiative werkt wereldwijd vanuit Cultural Velocity, waarbij het gaat om de juiste aansluiting te vinden van de consument in cultuur. Voor de EMEA-regio ga ik me inzetten om onderling kennis te delen over Cultural Velocity en zo succesvolle communities te bouwen, maar ook nieuwe producten en tooling te implementeren samen met ons EMEA-team in London. Daarnaast staat het verder vormgeven van ons DEI-beleid hoog op mijn agenda met internationale trainingen, workshops en een mentoring programma. Het is voor mij heel bijzonder dat ik dit vanuit Amsterdam ga doen en dat ik de leiding houd over Nederland samen met Eva Hollander en ons ervaren leadership team hier.”
 
Eva Hollander: “Ik krijg heel veel energie van onze mensen en klanten en ben dan ook trots dat ik die energie als Managing Director kan gaan inzetten voor Initiative. Het is een bewogen jaar geweest en de veerkracht, lef, creativiteit en doorzettingsvermogen die het team en onze klanten hebben laten zien blijven we nodig houden in deze snel veranderende wereld. Verandering is onderdeel van ons DNA, en dat past mij persoonlijk ook erg goed. Initiative verandert om voorop te blijven lopen in ons vakgebied, om zo relevant te blijven voor onze adverteerders. Als we voor hen de gewenste groei weten te realiseren, groeit Initiative mee. Fijn dat dat ook binnen de branche wordt gewaardeerd, bijvoorbeeld met de vier AMMA-nominaties die we recentelijk vol trots in ontvangst mochten nemen, waar onder die voor Mediabureau van het jaar.”
 

Media

Marketing

Economisch