Management Buy Out online marketing bureau S&D Interactive Media

30-08-2018 (09:21) - Bureaus

Online marketing bureau S&D Interactive Media is na een Management Buy Out in handen gekomen van Pieter Borst en Tijmen van Duijvenvoorde. Beiden zijn ruim zes jaar werkzaam bij het bureau. Oprichter Jan Dirkzwager draagt het bedrijf over, maar blijft actief in de organisatie. Met een jaaromzet van 2.5 miljoen euro is het in Haarlem gevestigde S&D Interactive Media een van de grotere, zelfstandige online marketing spelers in Nederland. 


Sinds de oprichting in 2006 groeit SDIM jaarlijks met 15 tot 30 procent. Inmiddels beheert het bedrijf een mediabudget van 130 miljoen euro voor klanten als Mollie, NRC, Linda, Wereld Natuur Fonds en het Haarlemse Jopenbier. Pieter Borst: “Toen de mogelijkheid ontstond om het bedrijf over te nemen, zagen Tijmen en ik een kans die we met beide handen moesten aangrijpen. Wij waarderen het enorm dat Jan ervoor heeft gekozen om het bedrijf niet in de verkoop te zetten, maar ons deze kans te gunnen. Klanttevredenheid en werknemerstevredenheid zijn twee centrale begrippen in de strategie van SDIM en deze Management Buy Out is daar misschien wel het beste voorbeeld van. Het is dan ook niet meer dan vanzelfsprekend dat we deze strategie voort blijven zetten en zo de kwaliteit en continuïteit van het bedrijf voor onze 35 collega’s en klanten waarborgen.” 


Bewust gekozen voor een Management Buy Out 

De verkoop aan het huidige management is een bewuste keuze. Oprichter Jan Dirkzwager:  “Het team, waaronder Tijmen en Pieter, hebben een belangrijke rol gespeeld in het succes van SDIM. Ik gun het hen, alle andere medewerkers en onze klanten dat ze zelfstandig en vanuit dezelfde normen en waarden kunnen blijven opereren. Dat is helaas Iets wat vaak moeilijk te borgen is als je opgaat in een grotere groep. Opdrachtgevers, medewerker-tevredenheid en bedrijfscontinuïteit staan voorop. Ik heb ervan genoten dit bedrijf op te bouwen en ben trots dat Pieter en Tijmen het nu gaan voortzetten en naar eigen inzicht laten doorgroeien. Terwijl ik ondertussen kan blijven meewerken én heel relaxed meer tijd aan mijn gezin kan besteden.” 


Media

Marketing

Economisch