Marcel van der Avort nieuwe CFO Candid

14-12-2020 (11:28) - Bureaus

Marcel van der Avort wordt per 1 januari 2021 de nieuwe CFO van Candid, het onafhankelijke marketing- en communicatieplatform van Nederland. Na het aantreden van CEO Ruud (Rudiger) Wanck in oktober is het de tweede keer in korte tijd dat een topman uit de communicatiebranche de overstap maakt naar Candid.
 
Van der Avort wordt verantwoordelijk voor alle financiën binnen Candid en zal daarnaast leiding gaan geven aan de platform services, waaronder operations, HR en legal. De CFO zal de platform-organisatie binnen Candid verder vorm gaan geven en inrichten op de overnames en acquisities (M&A) die het komende jaar staan te gebeuren. ,,Zijn kennis en ervaring passen bij onze groeiambities, zowel nationaal als internationaal”, zegt Wanck.
 
In totaal werkte Van der Avort 22 jaar voor WPP, ‘s werelds grootste communicatiebedrijf. Sinds 2004 was hij directeur van de internationale holdings van het bedrijf. In 2006 werd hij aangesteld als CFO van GroupM Nederland, de moedermaatschappij van de WPP-mediabureaus, en hielp hij het bedrijf uitgroeien tot marktleider. In de tijd dat hij Chairman was van GroupM Benelux werkte Wanck al meerdere jaren nauw samen met Van der Avort.
 
Na veertien jaar was Van der Avort toe aan een nieuwe uitdaging en die vond hij in de Nederlandse scale-up Candid. Hij is met name onder de indruk van de vernieuwende aanpak van Candid als platformorganisatie in de marketingindustrie. ,,Wat me aanspreekt bij Candid is de focus op ondernemerschap en het directe contact met klanten, aandeelhouders en partners. Daardoor kunnen plannen en ideeën sneller tot uitvoering worden gebracht en kan Candid direct reageren op trends en ontwikkelingen in de markt”, vertelt Van der Avort.
 
Van der Avort studeerde onder meer aan de Henley Business School in de UK en zal in 2021 het high-profile executive programma ‘The New CFO’ aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam afronden.
 
Marcom platform Candid groeit snel, onder meer door overnames van mediabureaus als Stroom en M2Media. In 2018 nam Candid de Digital Agency Group over, met digitale media-, data- en reclamebureaus als Online Company, Havana Harbor en 6Circles. Vorig jaar sloten daily dialogues en XXS zich aan bij het marcom platform. 

Media

Marketing

Economisch