Marcel van der Heijden (A friend of mine) start GoodKarma

22-07-2021 (20:24) - Bureaus

Marcel van der Heijden, in het verleden oprichter en managing director van social agency A friend of mine en die in 2016 ook mede aan de basis stond van DEPT, lanceert samen met Allard Warmelink (voormalig commercial director bij Boomerang Agency) en Orsi Szentes (voormalig head of growth bij LabFresh) het nieuwe bureau GoodKarma.
 
Marcel van der Heijden: "Merken kiezen vaak tussen het creëren van awareness voor hun merk of het vergroten van hun sales. Wij zien echter steeds vaker dat sterk groeiende merken zoals Ace & Tate, Polestar, VanMoof, Crisp en modemerken zoals Colourful Rebel en Labfresh in staat zijn om hun branding en commerce activiteiten met elkaar te laten samensmelten. Wij willen onze klanten laten zien dat het bouwen van een sterk merk en het vergroten van je sales hand in hand met elkaar moeten gaan. Of zoals David Ogilvy het ooit fameus verwoordde: ‘If it doesn't sell, it isn’t creative’.
 

Digitale boost door corona

Mede-oprichter Allard Warmelink vult aan: ‘Je ziet dat de corona crisis afgelopen jaar een enorme boost heeft gegeven aan de groei van digital commerce. Om jezelf te onderscheiden binnen dit speelveld, blijft de kracht van je merk en storytelling enorm belangrijk. De sleutel ligt uiteindelijk in het creëren van unieke ervaringen die mensen echt bijblijven als ze jouw product kopen en gebruiken. Dat gaat veel verder dan een stukje gave content maken of een nieuwe shop ontwikkelen. Denk bijvoorbeeld aan een slimme augmented reality applicatie voor het passen van je kleding, een wasadvies per e-mail of Whatsapp een paar dagen na je aankoop of het faciliteren van de verkoop van je tweedehands kleding als je toe bent aan iets nieuws. Er zijn nog zoveel mogelijkheden op dit vlak die merken onbenut laten.’


Van A-merken tot scale-ups

Orsi Szentes: ‘Grote A-merken zijn vaak sterk op het branding vlak, maar hebben in de regel meer moeite om het commerce, performance en data stuk goed te krijgen. Scale-ups hebben die zaken juist vaak in hun DNA zitten, maar vinden het op hun beurt weer enorm moeilijk om een echt merk te bouwen. Beide typen klanten gaan we vanuit GoodKarma helpen met deze uitdagingen. Technologie is daarbinnen ook een heel belangrijk element, daarom investeren we veel in onze kennis van en partnerships met commerce platform Shopify en marketing automation platform Klavio.’
 

Karma culture

Van der Heijden tot slot: ’GoodKarma is niet alleen maar een leuke naam, het is de manier waarop we willen ondernemen en met onze eigen mensen, klanten en partners willen samenwerken. Het betekent ook dat we een actieve rol willen pakken om onze eigen wereld en die van onze klanten te verbeteren. Zo zijn we druk bezig om onze B-Corp certificering te behalen en willen we alle leden van ons team laten participeren in de groei en het succes van het bureau. Ik krijg er echt heel veel energie van om samen met Orsi en Allard te bouwen aan een ambitieuze club mensen en de komende jaren samen hele mooie dingen neer te gaan zetten.’
 
 

Media

Marketing

Economisch