MediaMonks wint 200ste FWA

27-10-2017 (11:00) - Bureaus

MediaMonks is het eerste bureau ter wereld dat 200 FWA’s heeft gewonnen. De FWA is een internationale competitie voor digitaal werk die al sinds mei 2000 loopt. De jury bestaat uit ruim tweehonderd professionals die dagelijks, wekelijks en maandelijks een prijs uitreiken voor het beste digitale werk.


de eerste

In 2015 trad MediaMonks als derde bureau toe tot de FWA 100 Club. Nu is het creatieve productiebureau de eerste die de grens van 200 FWA’s doorbreekt. Het Nederlandse bureau voert de internationale ranglijst aan sinds 2016 en heeft in de afgelopen twee jaar 76 FWA’s gewonnen.


Tommy Hilfiger

De 200ste FWA werd vandaag gewonnen met de augmented reality applicatie voor Tommy Hilfigerdie een gemiddelde jury-score kreeg van 83 punten. Andere hoog scorende projecten dit jaar zijn: ASM: Into the Wild, Real Estate: Stained Glass, FedEx SoundTrack en FWA-van-de-Maand-winnaars Intel: History Comes Alive en Audi: Enter Sandbox die MediaMonks produceerde in samenwerking met Google, W+K, BBDO, JWT en POL.


erg speciaal

“We zijn enorm trots op deze prestatie; een zuiver voorbeeld van een 16-jaar lange teamprestatie van onze Nederlandse Monks, buitenlandse kantoren en klanten waar we voor mogen werken,” zegt Main Monk Victor Knaap. “FWA was de eerste prijs die wij ooit wonnen en is voor ons nog altijd erg speciaal.”


Favourite Website Awards 

De FWA is in 2000 opgericht als de Favourite Website Awards en bekroonde aanvankelijk alleen websites met hun iconische Site of the Day lintje. Vanaf 2012 begon de FWA ook mobiele projecten te bekronen met een aparte Mobile of the Day Award. De competitie blijft zich sindsdien ontwikkelen door nieuwe categorieën toe te voegen (o.a. virtual reality, augmented reality en installaties) die allen in 2016 zijn samengevoegd onder de noemer ‘FWA of the Day’.


Media

Marketing

Economisch