Micheal Jansen executive creative director Wunderman Thompson

03-12-2019 (21:19) - Bureaus

Met de benoeming van Chris Sant, Dieuwer Bulthuis, Rienk de Vries en Niels Bredemeijer tot Creative Directors en de komst van Senior Creatives Nik Sluijs en Joey Boeters (Indie) wordt de brede creatieve ambitie voor de klanten van Wunderman Thompson opnieuw onderstreept. En met de benoeming van Michael Jansen tot ECD is de creatieve vloer van het nieuwe Wunderman Thomspon compleet.
 
Michael Jansen zal in zijn nieuwe rol als ECD, nauw samenwerken met Bas Korsten, die recent tot wereldwijde
CCO van Wunderman Thompson werd benoemd. Het duo werkte van 1997 tot 2011 als Creative Directors van DDB Amsterdam, Selmore en Nothing.
 

grote staat van dienst

De van oorsprong Australische Jansen werkte eerder in Londen en in New York en heeft een grote staat van dienst in de Nederlandse reclamewereld. In 2003 werd hij verkozen tot Reclameman van het Jaar. Hij stond aan het creatieve roer van bureaus als DDB Amsterdam, Selmore en Ogilvy. Jansen maakte een scala aan aansprekend, prijswinnend werk voor diverse Nederlandse klanten waaronder recent nog een Gouden Cannes Leeuw voor Opel.
 
Michael zal in de dagelijkse creatieve leiding van Wunderman Thompson worden bijgestaan door twee Creative Director teams. Een CD-team bestaat uit Chris Sant en Dieuwer Bulthuis die zes jaar bij het bureau werkzaam zijn op klanten als PLUS Supermarkten, ING en MediaMarkt. Daarvoor werkte het duo onder andere bij DDB, Selmore en TBWA. Het andere CD-team, Rienk de Vries en Niels Bredemeijer, werkt drie jaar bij het bureau op onder andere VodafoneZiggo, Unilever en Nationale-Nederlanden. Rienk en Niels groeiden eveneens op bij DDB, Selmore en TBWA waar ze werkten voor Volkswagen, Albert Heijn, Heineken en Gamma. Beide CD-teams staan bekend om hun brede en diepe ervaring op ambitieuze klanten en hun nationaal en internationaal prijswinnend creatief werk.
 
Met de komst van Nik Sluijs en Joey Boeters wordt de creatieve line up gecompleteerd. Het prijswinnende duo komt van bureau Indie waar ze onder andere werkten op Tele2, Holland Casino en Schoonenberg. Voor Indie werkten Nik en Joey onder meer bij N=5 en Duval Guillaume in Belgie.
 

Noodzaak groter dan ooit

Bas Korsten, Global CCO Wunderman Thompson: “Alhoewel reclame zoals we dat kenden nu een beperktere invloed heeft op de groei van bedrijven, is de noodzaak voor creativiteit in het huidige tijdsgewricht groter dan ooit. Creativiteit in de breedste en diepste zin van het woord. Over alle customer experiences, alle platformen en alle comms heen. Daarom zijn we ook zo blij in Amsterdam met de komst van Michael, Nik en Joey en de benoemingen van Chris, Dieuwer, Rienk en Niels. Het vergroot en vernieuwt de creatieve vuurkracht van het nieuwe Wunderman Thompson voor alle klanten.” 

Media

Marketing

Economisch