Michiel Mol's Me Worldwide neemt 100% belang in The Fightclub Digital

08-01-2018 (22:30) - Bureaus

ME Worldwide, de holding boven onder meer het Bredase fullservice bureau The Communication Company (TCC), heeft een 100% belang genomen in de snelgroeiende startup The Fightclub Digital. ME had al een minderheidsbelang in het bedrijf, dat eind 2016 werd opgericht.


Michiel Mol, Founding Partner van ME Worldwide en ooit oprichter van Lost Boys (tegenwoordig DigitasLBi): 'Deze overname past perfect in de visie die we hebben op de ontwikkeling van het communicatie vak, waarin data een steeds grotere rol gaat spelen. Net als Lost Boys destijds is The Fightclub Digital erg goed in het creëren, analyseren en commercieel converteren van digitale data. En de combinatie van data en creativiteit maakt van merken winnaars.’

Digital Behaviour Analyses

Cees Faes, CEO The Communication Company: ‘We werken nu iets meer dan een jaar intensief samen en we delen ons kantoor in de oude Oranjeboom Brouwerij. Mede daarom zijn onze werkzaamheden al heel ver geïntegreerd. Onze strategen baseren hun werk steeds meer op de ‘Digital Behaviour Analyses’ van The Fightclub, wat een veel beter inzicht in de doelgroep geeft. En creatie werkt ook al nauw samen met de Search-, Social- en Performance Marketeers bij The Fightclub, en dat leidt meteen tot rijkere campagnes.' 

digitale ecosystemen

Stefan Nuijten, CEO The Fightclub: ‘Voor al onze klanten ontwikkelen we zogenaamde digitale ecosystemen, die zichzelf continu verbeteren en hen zo in staat stelt steeds meer mensen steeds effectiever te bereiken. Daarvoor heb je natuurlijk veel innovatieve kennis nodig maar ook goeie content en daarom is de link met een creatieve partij als TCC super voor ons. Steeds meer campagnes ontwikkelen we samen, zoals afgelopen jaar voor onder meer DPD Pakketservice en Tango tankstations. En dat is niet alleen een verrijking voor de opdrachtgevers, het maakt ook de vacatures die we uit hebben staan een stuk uitdagender. Het geeft mensen de kans zich verder te ontwikkelen dan bij de gebruikelijke onlinebureaus mogelijk is.’

54 FTE's

Naast de overname van The Fightclub Digital heeft ME ook een belang genomen in de startup The Red Corner, dat zich bezighoudt met de ontwikkeling van websites en apps. The Red Corner zal ook gevestigd worden in de oude Brouwerij. Met de toevoeging van The Fightclub en The Red Corner groeit de ME Worldwide groep naar in totaal 54 FTE’s.


Media

Marketing

Economisch