Nederlandse creatieven opnieuw op handelsmissie naar Cannes Lions

19-02-2018 (17:56) - Bureaus

De officiële kick off van de vierde editie van de Nederlandse creatieve handelsmissie tijdens het Cannes Lions Festival is een feit. Deze handelsmissie is vanuit Topteam Creatieve Industrie ook dit jaar weer aangemerkt als strategische beurs. In een centrale club aan het strand vinden gedurende de hele week bijeenkomsten, activiteiten, events en feesten plaats.


samenwerking branche

Het initiatief, waarmee zowel de Nederlandse als de internationale industrie bediend wordt, komt ook dit jaar door een bundeling van krachten van 5 organisaties: ADCN, Dutch Digital Agencies & Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en de VEA. Een brede alliantie van ambassadeurs op het gebied van Nederlandse creativiteit vertegenwoordigt de Embassy of Dutch Creativity: van reclame, digital en design tot aan audio en film. Op de locatie, Long Beach, haken ook bestaande events aan op het programma. Naast de samenwerking tussen Nederlandse partijen, zullen dit jaar ook internationale partijen aansluiten.


programma en sprekers

Naast de events die daar door partners georganiseerd worden, is er dagelijks een eigen programmering op maandag tot en met donderdag van 14.30 - 17.30 uur. Het overkoepelende thema voor de programmering haakt in op de door Cannes Lions nieuw ingevoerde Lion: sustainability. Vorig jaar is in samenwerking met UN Global 2030 al een korte sessie aan gewijd en de oproep aan de Nederlandse Creatieve Industrie om hierin te participeren is de reden geweest hier dit jaar op in te zetten. Sustainability staat hoog op de agenda bij organisaties. De sprekers zullen deels internationaal en deels nationaal zijn en laten zien wat het effect van creativiteit op sustainability is en kan zijn.


missie

De missie is om Nederlandse partijen te verbinden aan internationale partners, talenten en media - maar ook aan elkaar. Dit gebeurd door Nederlandse creativiteit te vieren met een internationaal publiek, waar Nederland en de stad Amsterdam beiden gepromoot worden als de plek voor talent, partners en creatieve business.


ambassadeurs en partners

Onder de ambassadeurs zijn de allerbeste vertegenwoordigers in digital, design, film, audio en reclame aangesloten. Onder de partners die het project ondersteunen zijn Nederlandse en internationale merken, organisaties en media. 

Kyra Roest (IAA): ‘De afgelopen edities hebben we het aantal ambassadeurs en partners weten uit te breiden. Met het aantrekken van internationale pers die de hele week op onze locatie aanwezig was, hebben we ook veel internationale juryleden, sprekers en merken te gast gehad. Onze eigen programmering zat ijzersterk in elkaar waardoor Nederlands talent en creativiteit goed op de kaart gezet is. De oproep van de directeur van de UN was voor ons ook echt een reden om op het succes van afgelopen jaren voort te borduren.’

Annemieke Deering (DDA): ‘Het verbinden van de Nederlandse creatieve industrie om impact te creëren in een groots festival als Cannes is hard nodig. Vorige edities zijn succesvol gebleken en ieder jaar wordt de footprint groter. De nieuwe locatie aan de boulevard nodigt uit. We zijn achter de schermen hard bezig met een mooie invulling zodat onze locatie de hele week uit haar voegen barst van creativiteit, topsprekers, pers en natuurlijk mag er ook best een klein beetje fun bij zitten.’


meedoen

Er is nog ruimte voor participatie als ambassadeur en/of in het programma met events, als partner. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met Marieke Dekkers: mail@metmarieke.nl


Media

Marketing

Economisch