Newslab aan de slag voor Klarna

16-06-2020 (12:17) - Bureaus

Newslab gaat samenwerken met Klarna, specialist op het gebied van achteraf betalen. Het PR-bureau wordt verantwoordelijk voor zowel de business-to-business PR als business-to-consumer PR.
 
De pitch verliep door de coronacrisis volledig digitaal, van de eerste briefing tot de presentatie van het PR-voorstel. Céline Jonker, Marketing Manager van Klarna B.V., licht de keuze voor NewsLab toe: ‘NewsLab heeft een sterk klantenportfolio binnen zowel de fintech- als retailwereld. Dat konden we merken aan de insights die ze tijdens de pitch deelden. Ze snappen de wereld waarin wij opereren en de uitdagingen die binnen onze branche spelen. De gepresenteerde PR-concepten waren een goede mix van realistische basics en grotere creatieve ideeën. De combinatie van ervaring, insights en creativiteit bij NewsLab, zorgden uiteindelijk voor de juiste match. Hoewel de pitch digitaal verliep, voelden we tijdens het pitchtraject al een goede klik met het NewsLab team.’
 
Talitha Dirkzwager, Managing Director van NewsLab, kijkt uit naar de samenwerking met Klarna: ‘Bijzonder om een pitch te winnen in deze gekke tijd, waarin het niet mogelijk was om elkaar persoonlijk te ontmoeten. Met name het presenteren van creatieve PR-concepten is toch anders in een digitale setting. Toch werkte het beter dan gedacht. Ook via het beeldscherm konden we ons enthousiasme voor het merk overbrengen en voelden we een klik.’

 


Media

Marketing

Economisch