Nieuw bureau The Robins van start

03-06-2020 (12:48) - Bureaus

het  nieuwe Story Marketing bureau The Robins is van start gegaan. The Robins, opgericht door Willemijn Vader en HP van Tilburg, is een bureau waarin zeven marketing & communicatie professionals samenwerken volgens de Story Marketing methode.
 
De ‘marketing as a service’ diensten worden aangeboden aan bedrijven in de Tech-, Food- en Innovatie sector. Story Marketing is een methode waarbij verhaallijnen worden gebruikt om communicatie-, marketing- en sales-activiteiten inhoud te geven en met elkaar te verbinden, afgestemd op het aankoopproces van de potentiële klant. Instrumenten als PR, social media, digital marketing, advertising, events en media zijn daarin geïntegreerd.

Willemijn Vader heeft ruime ervaring in PR, Social Media- en Digital Marketing onder meer als voormalig eigenaar van communicatiebureau Whizpr. “Nu de wereld door het coronavirus op z’n kop staat en we op een andere manier met elkaar omgaan, hoop ik dat bedrijven ook de manier waarop ze marketing bedrijven op z’n kop zetten en op een andere manier met hun publiek omgaan. Story Marketing is daarvoor een goede oplossing,” aldus Vader. ”Bepalen welke rol je als bedrijf speelt in het verhaal blijkt voor een groot aantal bedrijven een uitdaging. Wij helpen met het vertellen van de juiste verhalen. Waarin zijn klant de held is en het bedrijf de helper. Daarom noemen we onszelf The Robins. Wij zijn de helpers, onze klant is de held”,

HP van Tilburg is als Marketing en Communicatie specialist werkzaam geweest in Retail, Uitgeverij en ICT. Vanuit zijn functie als hoofdredacteur van DutchConnect en ConnexieMagazine heeft hij veel kennis van de ICT markt. De start van The Robins ziet hij als een mooie nieuwe stap: “Ik geloof erin dat elke organisatie een mediabedrijf is. De kanalen om je doelgroepen te bereiken zijn talrijk, maar er is ook veel ruis. De potentiële klant raakt daardoor makkelijk afgeleid of de weg kwijt. De uitdaging zit dus in het maken van de juiste content en het effectief bereiken en begeleiden van je publiek. Daar ligt onze kracht. De focus van Willemijn op storytelling, mijn journalistieke achtergrond in de ICT markt en ervaring als uitgever en de specialistische kennis van de andere Robins, zorgt ervoor dat we werkelijk verschil kunnen maken voor bedrijven.” 

Media

Marketing

Economisch