Nieuw reputatie-denken volgens IVRM

06-09-2018 (12:27) - Bureaus

Communicatieadviesbureau IvRM wijzigt haar naam in IVRM Reputatie. De naamswijziging volgt op een nieuwe positionering. IVRM Reputatie heeft gemerkt dat er een groeiende behoefte is organisaties om actief te bouwen aan hun reputatie en om hun maatschappelijke impact te vergroten. 


Maarten Halsema
: "De veelheid en vluchtigheid van het nieuws en de sterk afgenomen geloofwaardigheid van social media verminderen de kwetsbaarheid van merken en organisaties. Met diepgaande monitoring en data-analyses zijn organisaties steeds beter in staat om de context van hun handelen en de publieke opinie te meten en daarop te anticiperen. De veelheid aan communicatiemiddelen, -methodieken en kanalen stellen organisaties in staat om continu op reputatiefactoren hun zichtbaarheid, invloeds- en autoriteitspositie te versterken." 

Reputatiemanagement is niet langer synoniem aan crisiscommunicatie. Reputatieschade is aan inflatie onderhevig en de angst die in boardrooms leeft om de grip op de reputatie te verliezen, is vaak onterecht, zegt Halsema. 


Media

Marketing

Economisch