Nieuwe directie voor Candid Group

31-10-2017 (08:00) - Bureaus

De Candid Group in Amsterdam - met bureaus als Head to Head en Stroom -  heeft een nieuwe directie aangesteld, die de positie van de groep op het gebied van innovatie en data-technologie verder zal uitbouwen. .


De Candid Group telt inmiddels negen bedrijven. Mediabureau Head to Head, marktonderzoeksbureau Vostradamus en ontwikkelingsbureau Lavinci vormden enkele jaren terug nog de kern van het bedrijf. In 2016 lanceerde de groep het nieuwe onafhankelijke nieuwskanaal frank.news voor de marcom branche. Eind vorig jaar sloot cultuurspecialist BBK Media aan. In januari 2017 kwam mediabureau Stroom bij de groep en in mei dit jaar nam de Candid Group programmatic expert The Edge Initiative over. Nieuwe loten aan de stam zijn retailexpert Taurro en shared service center Het Mediakantoor.


voorbeeldfunctie

Alle bedrijven profiteren van schaalgrootte, efficiencyvoordelen en het gecentraliseerde backoffice van de groep, zodat ze zich kunnen concentreren op hun specialisme. Om de voordelen van die samenwerking maximaal te kunnen benutten is de directie uitgebreid. Naast Chief Executive Officer (CEO) Gérard Ghazarian wordt de Candid Group vanaf nu geleid door Chief Operational Officer (COO) Clement Postmus, Chief Financial Officer (CFO) Chris van Zanten, Chief Media Officer (CMO) Patrick Veldhuis en Chief Data Officer (CDO) Youri van der Mijn. Met het aanstellen van een Chief Data Officier vervult de groep een voorbeeldfunctie in de branche. 


'De Candid Group is voor mij het meest inspirerende mediabureau-netwerk in Nederland. Innovatie en ambitie met een gezonde realiteitszin gaan hier hand in hand,” stelt de nieuwe COO Clement Postmus. ,'De Candid Group zet een groeistrategie neer om sterke Nederlandse mediabureaus samen te smeden tot een solide organisatie. Dat is van groot belang, want het medialandschap verandert razendsnel.'


samen sterker

De kracht van de groep schuilt volgens CEO Ghazarian in de eigen specialismen en vaardigheden van alle bureaus, gecombineerd met innovatie en met techniek. ,,Onze missie is om Nederlandse bureaus te verenigen om samen krachtiger op te trekken, met als doel om Nederlandse merken beter te laten communiceren,” stelt hij. 'Door gebundelde mediakracht maken we lokale spelers sterker.'


Media

Marketing

Economisch