NZO kiest voor Volt als nieuw creatief bureau

20-09-2017 (11:08) - Bureaus

De Nederlandse Zuivel Organisatie heeft na een strategische pitch gekozen voor Volt. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de strategie, uitvoering en orchestratie van de campagnes en branded content van NZO.
 

Volt is inmiddels aan de slag met de ontwikkeling van een ‘communicatiebasis’ voor een van de speerprojecten van de NZO: de Duurzame Zuivelketen. Daarvoor is ook een communicatie- en contentstrategie  voor de komende paar jaar ontwikkeld en meteen ook het eerste creatieve werk. 
 

koefluistereaar

Vandaag gaat het eerste project live: de 6 delige webserie: ‘Een Nieuwe Kijk Op…’. Daarin trekt BNNVARA presentator Jamie Trenité de stad uit om zich te laten inspireren door spannende innovaties in de zuivelsector en praat hij met boeren, wetenschappers en zelfs een koefluisteraar. 
 

Meer zichtbaarheid voor duurzaamheid

 ‘Als vertegenwoordiger van de 13 zuivelondernemingen die lid zijn van de NZO en die gezamenlijk 98% van de Nederlandse melk verwerken, vinden we het belangrijk om een zichtbare, leidende en verbindende rol spelen in het maatschappelijk debat’, aldus René van Buitenen, woordvoerder  NZO. ‘Daarbij speelt beeldvorming een belangrijke rol, vooral bij de voor ons traditioneel lastige te bereiken doelgroepen zoals de achterban van NGO’s. 
 

‘Voor een sector onder druk is het tijd om ook de nadruk te leggen op de positieve kant van het verhaal’, stelt Pijke Oostra, oprichter van Volt. ‘lees de kranten er maar op na, de sector heeft het niet makkelijk, wij helpen ze door de beste makers in te zetten om hun best ingewikkelde boodschap op zo’n manier te vertellen dat het blijft hangen.’
 
 
Alle zes de afleveringen verschijnen vanaf vandaag om de twee weken op de Facebook pagina ‘Een nieuwe kijk op…’  en op YouTube en zijn ook te zien op o.a. de websites van Trouw en de Volkskrant.
 
 

Media

Marketing

Economisch