PaperDigits lanceert attributie pixel

11-03-2020 (10:06) - Bureaus

Marketingbureau PaperDigits lanceert haar marketing attributie pixel. De pixel maakt het voor marketeers mogelijk om de effectiviteit van online marketingactiviteiten vast te stellen en deze inzichten direct toe te passen bij het optimaliseren van de online marketing inzet.


Volgens PaperDigits lost de attributie pixel een veel voorkomend probleem binnen online marketing op, het tactisch inzetten van inzichten verkregen uit marketing attributie. “Het probleem met attributie via dashboards en rapportages, zoals we dat nu vaak zien, is dat deze inzichten vrij reactief van aard zijn en daarom lastig inzetbaar zijn in dagelijkse optimalisatie van kanalen. Met onze pixel is de waarde van elke klik direct vastgesteld en beschikbaar om in tactische beslissingen mee te nemen”, aldus Wouter Naber, co-founder van PaperDigits.


Inzichten direct beschikbaar

De waardetoekenning gebeurt real time en dynamisch op basis van het gedrag van bezoekers op de website. We gaan als het ware de sporen na die een bezoeker maakt ter voorbereiding op het afronden van een aankoop of aanvraag op de website. Deze sporen krijgen waardes mee, die gebaseerd zijn op historische resultaten. Op die manier ontstaat een dynamische toegekende waarde voor elk type interactie, elke gebruiker, op ieder moment van de dag, ongeacht de herkomst van de gebruiker. Deze waardetoekenning wordt via de pixel direct beschikbaar gemaakt voor de marketeer via bijvoorbeeld Google Analytics of een gebruiksvriendelijk digitaal dashboard.


Over PaperDigits

PaperDigits is een jong digitaal performance marketing bureau, opgericht door Wouter Naber en Vincent van Vliet. Met een sterke focus op analytics, traffic en automation helpt het bureau bedrijven met digitale marketing vraagstukken.  


Media

Marketing

Economisch