RA*W Advertisers herhaalt Summer Course in 2019

18-03-2019 (09:54) - Bureaus

De inschrijvingen voor de RA*W Advertisers Cannes Summer Course 2019 zijn geopend. Werkgevers uit de creatieve industrie kunnen hun jonge talenten aanmelden voor het educatieve programma welke wordt samengesteld door de Cannes Lions en gecureerd door 4 smaakmakers van nationaal en internationaal formaat.
 

Na een succesvolle eerste editie kiest RA*W Advertisers ervoor de Cannes Summer Course een jaarlijks terugkerend initiatief te maken. Deelnemers aan deze course zijn talenten met 1 tot 5 jaar werkervaring van reclame-, media-, en PR bureaus, maar bijvoorbeeld ook productiebedrijven.
 

Het programma

Het programma van de curators is slechts een deel van het educatieve aanbod van de course. Gedurende de week vinden er meerdere sessies met private speakers plaats. Vorig jaar was dit onder andere met Tom Morton (SVP & US Head of Strategy at R/GA) en Daniel Diez (EVP & Global CMO bij R/GA). Het programma wordt zo samengesteld dat elke deelnemer zichzelf verrijkt en met nieuwe disciplines in aanraking komt. Deelnemers kunnen zelf kiezen in welke onderwerpen ze zich willen verdiepen. Onder andere zullen de onderwerpen strategie, data, productie, film, creatie, design en innovatie aan bod komen. 
 

Put your money where your mouth is

In januari heeft het RA*W Lagerhuis plaatsgevonden, waar bleek dat jong en oud vrijwel gelijkgestemd zijn als het aankomt op talentontwikkeling en de investering hierin. Sophie Benink van RA*W Advertisers: ‘Onze achterban bestaat voor het grootste gedeelte uit de jongste laag ambitieuzen van onze industrie. We hebben van het Lagerhuis geleerd dat het management van de bureaus waar zij werken zeer positief tegenover de investering in talentontwikkeling staat, maar beide partijen moeten water bij de wijn doen. Daar krijgen zij rondom en in Cannes mooi de kans voor. Wij zijn ervan overtuigd dat we dit in de hoeveelheid aanmeldingen voor onze course terug gaan zien. Voordat we überhaupt met de organisatie waren gestart, hadden we de eerste aanmeldingen al binnen. Laten we kijken of we een klein zaaltje in het Palais gevuld krijgen!’
 

Voor elk bureau een plek

Bureaus kunnen elk een persoon (geboren op of na 21 juni 1988) aanmelden voor de course. De deadline is 9 april. Bureaus die willen deelnemen maar nog niet weten wie ze bij de course zal vertegenwoordigen kunnen zich ook aanmelden. Juliette Hammana van RA*W Advertisers: ‘De Cannes Summer Course is er voor iedereen. Daarom werken we met een first come first serve inschrijving.’ Voor de vorige editie schreven enkele bureaus interne pitches uit. ‘Dat is precies de aanpak die wij toejuichen. Zo kan talent laten zien dat ze het verdienen om aan deze leerzame reis deel te nemen en kan het bureau er voor zorgen dat zij op een prachtige wijze beloond worden voor hun inzet.’ 

Niet geheel onbelangrijk; het kostenplaatje. De 6-daagse course kost 2.999 euro per deelnemer. Dit bedrag dekt de Palais pas a 1.845 euro, vliegtickets, overnachtingen, en transfers. 
 

Lange termijn

De RA*W Advertisers Cannes Summer Course is bedacht met het oog op de toekomst. Door elk jaar een nieuwe lichting de kans te geven om in deze inspirerende en leerzame omgeving terecht te komen draagt RA*W Advertisers en de bureaus hun steentje bij aan een sterke Nederlandse creatieve industrie. Deelnemers aan de vorige editie waren Achtung!, J. Walter Thompson, Boomerang, OMD, The Valley, Eyeforce, Zenith, TBWA\NEBOKO, Isobar, DEPT, XXS Amsterdam, The Social Club, BrandDeli, 180 Kingsday, Initiative Tomorrow, Hammerfest, Selmore, MediaMonks, Buutvrij, Fitzroy, TNW, Natwerk, Superhero Cheesecake en 72andSunny.
 
Meer weten? Neem contact op met een van de RA*W Advertisers bestuursleden of schrijf je hier direct in.
 

Media

Marketing

Economisch