Scheepvaartmuseum kiest One Shoe als digitale partner

10-06-2020 (09:53) - Bureaus

Het Scheepvaartmuseum in Amsterdam gaat samenwerken met creatief en digitaal bureau One Shoe aan de online positionering van het museum. Het bureau gaat de website hetscheepvaartmuseum.nl beheren, onderhouden en doorontwikkelen.
 
De collectie van Het Scheepvaartmuseum is één van de grootste en meest vooraanstaande maritieme collecties ter wereld met circa 400.000 objecten, waaronder schilderijen, scheepsmodellen, navigatie-instrumenten en wereldkaarten. Bezoekers ontdekken hier 500 jaar Nederlandse maritieme geschiedenis en ervaren hoe sterk deze verbonden is met de samenleving van vandaag en van de toekomst.
 

Online museumbeleving belangrijker dan ooit

De website van het Scheepvaartmuseum is normaliter dé plek waar museumbezoekers zich oriënteren, browsen en tickets boeken. Ondanks dat het museumgebouw momenteel vanwege COVID-19 maar een beperkt aantal bezoekers kan toelaten, wil het Scheepvaartmuseum toch zoveel mogelijk mensen laten genieten van de bijzondere collectie. Daarom is het naast het kopen van tickets ook mogelijk om minicolleges van conservatoren en vlogs van museumdocenten te bekijken of een online rondleiding te beleven. Aan bureau One Shoe de taak om ervoor te zorgen dat museumbezoekers zowel nu als in de toekomst online kennis kunnen blijven maken met het museum, het museum virtueel kunnen beleven én om de website door te ontwikkelen in lijn met de ambities van het Scheepvaartmuseum.
 

Media

Marketing

Economisch