Staatsloterij kiest hammerfest als nieuw social bureau

22-12-2021 (11:18) - Bureaus

Staatsloterij heeft na een pitchtraject gekozen voor hammerfest als nieuwe social media partner. Het Amsterdamse bureau gaat Staatsloterij helpen met strategie, creatie en media-inzet voor haar social kanalen. Staatsloterij wil na ruim drie jaar werken met de nieuwe bureaukeuze een andere weg inslaan met een aangepaste strategie.
 
Paul Braat, Business Manager Staatsloterij: ‘Wij hebben de ambitie om het merk dat je wilt volgen op social media in Nederland te worden. We zochten dan ook een bureau die dat verschil kan maken en wij denken in hammerfest die partij te hebben gevonden. In de pitch hebben ze laten zien ons merk goed strategisch te kunnen vangen, nu gaan we samen de executie van de social content en campagnes verder uitwerken.’
 
Dries Poels, Head of Marketing bij Nederlandse Loterij: “Tijdens een kennismaking deze zomer met verschillende social bureaus had ik hammerfest al op mijn wensenlijstje gezet voor ons agency roster. Ik was onder de indruk van hun community denken en hun werk op onder andere Videoland. Bij deze pitch is gebleken dat hammerfest een perfecte match is met Staatsloterij, het vlaggenschip binnen het loterijenportfolio van Nederlandse Loterij.”
 
“De Staatsloterij is een merk van en voor alle mensen in Nederland en dat maakt het voor ons extra bijzonder om dit merk te mogen toevoegen aan ons klantportfolio,’ zegt Baba Touré, Founder en Managing Director van hammerfest. ‘‘We kijken ernaar uit om met de diverse perspectieven van ons team te bouwen aan de Staatsloterij op social en de connectie te vinden met het Nederland van vandaag.” 

 

Media

Marketing

Economisch