TBWA lanceert TBWA|MOBILE

24-10-2018 (12:21) - Bureaus

We kijken meer dan 400 keer per dag op onze telefoons en brengen meer dan vier uur op onze telefoons door. Terwijl merken het uitvechten over de tijd van klanten op mobiel, is de reclamebranche aan het verschuiven, waarbij briefings steeds meer mobile en prestatiegericht worden. Dit zijn de triggers achter de  lancering van TBWA\MOBILE, een nieuw wereldwijd expertisecentrum voor mobile marketing en technologie.


Het mobile-first digital agency MOBILE STRATEGY is nu omgedoopt tot TBWA\MOBILE: de nieuwe wereldwijde mobiele hub  investeert in nieuwe vaardigheden en opkomende mobiele technologieën, omdat merken vaak op de hoogte zijn van nieuwe technologieën, maar niet zeker weten hoe ze het beste gebruikt kunnen worden voor de resultaten die ze willen. Het bureau heeft haar digitale advies- en ontwerpmogelijkheden vergroot en heeft ook het scala aan interne ontwikkelvaardigheden uitgebreid, waaronder Gamified Experiences, Augmented Reality (AR), Artificial Intelligence, Chatbots en Voice. De hub werkt als een incubator en kan met een relatief lage investering snel experimenteren en prototypen met innovatieve oplossingen.


Nishant Dogra leidt nieuwe hub

Het bureau bestaat uit meer dan 50 internationale experts in onder andere CRM/Loyaliteitsprogramma's, E-Commerce-oplossingen en Mobiele Campagnes, en wordt geleid door Nishant Dogra, CEO en oprichter van MOBILE STRATEGY, dat vanaf vandaag wordt omgedoopt tot TBWA\MOBILE en volledig wordt geïntegreerd in het TBWA-collectief. "Voor merken is het niet langer voldoende om alleen aanwezig te zijn op mobiele apparaten - het is van cruciaal belang om je te onderscheiden van de concurrentie met disruptieve mobiele ervaringen die waarde toevoegen. Dit is de enige manier waarop klanten betrokken zullen zijn met merken op mobiel ", aldus Dogra.  "Mobile biedt nieuwe en ongebonden mogelijkheden voor marketeers. We hebben TBWA\MOBILE gelanceerd om op de hoogte te zijn van deze nieuwe mogelijkheden, van consultancy tot ontwerp en ontwikkeling. "


overname stamt uit 2014

Het mobiele bureau werd in 2014 overgenomen door TBWA (onderdeel van Omnicom Group) en de naamswijziging maakt deel uit van een diepere integratie binnen het netwerk. TBWA\MOBILE blijft zijn eigen klantenbestand ondersteunen en ondersteunt TBWA-bureaus over de hele wereld met mobiele merkervaringen. Met klanten als adidas, ExxonMobil, Generator, Hunkemöller, McDonald's en Rituals, is de net hernoemde TBWA\MOBILE toonaangevend als een van de snelst groeiende technologiebedrijven in Europa van de afgelopen drie jaar.


 "Klanten eisen een meer geïntegreerde aanpak waarbij alle kanalen zijn inbegrepen. Met TBWA\MOBILE kunnen we ervoor zorgen dat we onze klanten een geïntegreerde ervaring bieden", zegt Rik Ledder, Managing Director van TBWA\NEBOKO.

 

 

 


Media

Marketing

Economisch