The Gardeners aan de slag voor modemerk King Louie

11-02-2020 (15:56) - Bureaus

The Gardeners gaat samenwerken met King Louie. Het Nederlandse modemerk heeft het creatieve bureau gevraagd een activatie- en pr-strategie te ontwikkelen.
 
Het is voor het eerst dat King Louie pr en activaties als middelen inzet om aandacht te vragen voor nieuwe collecties. Het merk begon ooit met de verkoop van zwarte coltruien in de kraam van Ann Berlips en George Cramer op de Amsterdamse Noordermarkt. Inmiddels is het uitgegroeid tot een internationaal modemerk met een onmiskenbare signature. Waar het in deze tijd voor veel merken lastig is om op te boksen tegen de grote ketens, heeft King Louie in de afgelopen 35 jaar juist een trouwe en immer groeiende fanbase weten op te bouwen.
 

Nieuwe doelgroep 

Naast deze trouwe (vaste) klant, gaat King Louie nu op zoek naar een andere doelgroep om zich te verbreden in de markt. Hiervoor hebben zij een nieuwe lijn ontworpen die meeloopt naast de bekende collectie. De lijn bestaat uit eigentijdse prints, duurzamere stoffen en nieuwe stijlen en richt zich op de modieuze jonge vrouw met een bewuste levensstijl. Ze geeft de voorkeur aan merken met een karakter en mixt King Louie gemakkelijk met andere merken in haar kledingkast.
 
The Gardeners is verantwoordelijk voor de introductie van het merk, het binden en vasthouden van de nieuwe doelgroep.

Media

Marketing

Economisch