Unilever kiest voor de komende vijf jaar Gravity

16-06-2020 (15:41) - Bureaus

Creatief digitaal bureau Gravity en Unilever zijn een samenwerkingsovereenkomst aangegaan. Daarmee is Gravity toegevoegd aan de gevalideerde leverancierslijst – het digital roster – van de bekende multinational. Voor het bureau betekent dit dat ze de komende vijf jaar alle Unilever brands mogen helpen met digitale diensten als strategy, concept, design, development en data. Gravity is één van de zeven bureaus die preferred supplier zijn van Unilever.
 
Deze selectie komt niet uit het niets. Gravity ontwikkelde eerder voor Unilever merk Zwitsal, de bekroonde babynamen app. De app, die ook wel de Tinder voor babynamen genoemd wordt, helpt toekomstige ouders om samen te swipen naar de naam van het aanstaande kind. De babynamen app heeft inmiddels meer dan 180.000 geregistreerde gebruikers en levert Zwitsal daarmee een schat aan informatie over aanstaande ouders. Een goed begin blijkt het halve werk, want een diepgaandere agency review volgde waarna de samenwerkingsovereenkomst ondertekend werd.
 
Unilever wil de komende tijd meer platformen in het leven roepen, die zich richten op thema’s die spelen in het leven van de doelgroepen van hun merken. Voor Managing Director van Gravity, Marco Groenendijk voelt deze toevoeging aan de digital roster daarom als een passende volgende stap in de samenwerking met Unilever: “Alle digitale producten die wij maken moeten voldoen aan onze simplicity moves filosofie. Wat betekent dat het product voor de eindgebruiker simpel moet zijn, voor zichzelf moet spreken zonder al te veel uitleg. Alleen op die manier bereik je een goede adoptiegraad en breng je mensen in beweging. Dat is bij uitstek iets wat belangrijk is voor Unilever en het FMCG-ecosysteem waar zij zich in bevinden. Ik ben trots op deze samenwerking en kijk heel erg uit naar de aankomende projecten.”
 

Over Gravity

Gravity is een creatief digitaal bureau met een focus op het ontwikkelen van digitale platformen die het dagelijks leven van eindgebruikers makkelijker maken. Het team van designers, developers en consultants, werkt vanuit Amersfoort en Haarlem voor klanten zoals bol.com, Grandvision, Novartis, Riedel, DHL en Discovery Channel.
 

Media

Marketing

Economisch